Miliony dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami


Dofinansowanie pozwoli też 8 pełnoletnim wychowankom domów dziecka zamieszkać w dwóch mieszkaniach chronionych. Towarzyszyć im będzie 8 opiekunów, którzy nauczą młodych ludzi, jak radzić sobie w codziennym życiu: zarządzać budżetem domowym i czasem, samodzielnie prowadzić dom i szukać pracy.

Miasto Poznań jest partnerem projektu, którego liderem jest Stowarzyszenie Medycyna Polska, a pozostałymi partnerami są: Stowarzyszenie Polski Komitet Pomocy Społecznej, Centermed Poznań sp. z o.o., Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy „Flandria”.

Zintegrowane Centrum Opieki

Stowarzyszenie Medycyna Polska, Centermed Poznań i Stowarzyszenie Wzajemnej Pomocy „Flandria” poprowadzą Zintegrowane Centrum Opieki (ZCO). W jego ramach będzie działał Dzienny Dom Opieki Medycznej, do którego trafi aż 100 osób niesamodzielnych i z niepełnosprawnościami (maksymalnie 25 pacjentów naraz). To miejsce dla seniorów, którzy właśnie wyszli ze szpitala, ale nadal wymagają opieki pielęgniarskiej i kompleksowej pomocy, ale również dla tych, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy korzystali z leczenia szpitalnego. Dzienny dom zapewni im opiekę medyczną i kontynuację terapii, a także – w niezbędnym zakresie – badania diagnostyczne i konsultacje lekarskie. Pacjenci będą mieli zapewnione wyżywienie, a w razie potrzeby również bezpłatny transport z i do miejsca zamieszkania.

Kolejnym elementem ZCO będzie Centrum Teleopieki. Organizatorzy szacują, że skorzysta z niego nawet 850 osób niesamodzielnych lub z niepełnosprawnościami. Centrum zapewni wsparcie w formie 24-godzinnych dyżurów teleasystentów. Każda z 850 osób otrzyma opaskę z przyciskiem życia SOS i w razie zagrożenia zdrowia lub życia bezpośrednio będzie mogła połączyć się z centrum działającym przez całą dobę. Po odebraniu sygnału pracownicy centrum skontaktują się z członkiem rodziny podopiecznego, a w razie potrzeby ze służbami ratunkowymi. Dzięki danym zawartych w systemie, dzwoniący będzie automatycznie rozpoznawany, a opiekunowie będą mieli dostęp do najważniejszych informacji na temat stanu zdrowia oraz do danych kontaktowych. Poza pomocą w sytuacjach zagrożenia życia, teleasystenci co najmniej raz w tygodniu przeprowadzą kontrolne rozmowy z podopiecznymi. Seniorzy będą też mogli sami zadzwonić, by rozpocząć rozmowę.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz