Milion wypożyczeń roweru miejskiego


Najpopularniejsze trasy i stacje

Zainteresowanie PRM zależy od pogody. W ciepłym kwietniu i maju więcej osób korzystało z dwóch kółek, niż w deszczowym czerwcu i lipcu. Niewiele zmienił się średni czas jazdy mieszcząc się w darmowych 20 minutach. Obecnie to 17:18. Widać jednak, że coraz więcej osób wypożycza rowery na dłuższy czas jadąc nimi nad jeziora i wracając stamtąd po kilku godzinach.

W czołówce najpopularniejszych tras jest od kilku sezonów ta prowadząca z Os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa (i z powrotem). Powodzeniem cieszą się też odcinki na Ratajach, np. Kórnicka-os. Lecha. W tej części Poznania powstało w 2018 roku najwięcej nowych stacji – osiem. Widać, że rower jest alternatywą nie tylko dla samochodu, ale także dla tramwaju. W pierwszej dziesiątce w tym sezonie znalazł się odcinek pomiędzy rondem Rataje a rondem Starołęka, gdzie w kwietniu tego roku remontowane było torowisko.

Od kilku sezonów przewodzi w tych zestawieniach stacja przy ul. Półwiejskiej (24653 wypożyczeń i 26469 zwrotów)

 

Miliony w kolejnych latach

W przyszłym sezonie szykują się spore zmiany w systemie PRM. Oprócz 1200 jednośladów w funkcjonujących obecnie na terenie Poznania stacjach, poznaniacy będą mogli korzystać z tzw. rowerów czwartej generacji. Docelowo ma ich być 800.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz