W raporcie „TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013” przygotowanym przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc liderem w zakresie działalności promocyjnej ponownie zostało Miasto Poznań.
Dwa lata temu, gdy publikowano pierwszy raport, Poznań był krótko po wdrożeniu kompleksowej Strategii Promocji Marki Poznań, która w sposób kompleksowy i profesjonalny wskazała główne kierunki działań promocyjnych. Dodatkowo wysoka ocena promocji Poznania była także rezultatem kampanii wizerunkowej miasta w mediach zagranicznych, w której wykorzystano spot promocyjny „Kalejdoskop” nakręcony przez Xawerego Żuławskiego.
Znów na szczycie
W tegorocznym raporcie za najlepiej promującą się jednostkę samorządu terytorialnego szefowie biur promocji ponownie uznali Poznań. Wśród działań zauważono m.in. kolejną edycję konkursu „Poznań przyciąga najlepszych, który promuje akademicki potencjał Poznania. Wysoką pozycję w rankingu Poznań zawdzięcza także działaniom związanym z promocją akcji „Poznań za pół ceny” oraz kampaniom promocyjnym: Allerogal i Szczęśliwe Marki pod szczęśliwą gwiazdką. Bez wątpienia to także rezultat podejmowanych działań w kontekście UEFA EURO 2012™ (kampanie promocyjne: „Come and Enjoy UEFA EURO 2012 in Poznan” oraz „Come and Join UEFA EURO 2012 in Poznan”), a także po zakończeniu mistrzostw.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły m.in. Wrocław i Kraków. – To dla nas ogromne wyróżnienie, że Poznań ponownie znalazł się na pozycji lidera. Utrzymanie się w czołówce, w dobie zwiększonej aktywności innych miast, wymaga bowiem już nie tylko pomysłowości, ale przede wszystkim solidnej i systematycznej pracy zespołu ludzi. W Poznaniu wiemy, że budowanie marki miasta i jej promocja to proces długofalowy, dlatego nasze cele realizujemy konsekwentnie. I to przynosi wymierne efekty – mówi dyrektor Biura Promocji Miasta Łukasz Goździor.
Biznesowe know-how
Miasto Poznań w opinii szefów biur promocji zostało także docenione za najlepsze działania z zakresu promocji biznesowej i inwestycyjnej. W tym zestawieniu stolica Wielkopolski także wyprzedziła Wrocław. Wpływ na wysoką ocenę mogła mieć przede wszystkim, realizowana w ostatnich miesiącach, kampania promocyjna „Poznań daję pracę”, która z jednej strony miała ułatwić przedsiębiorcom rekrutację profesjonalnej kadry, a także pomóc osobom poszukującym zatrudnienia. Pozycję lidera Poznań utrzymał też dzięki unikatowemu w skali kraju projektowi Konsorcjum Marki Poznań, które zrzesza najsilniejsze marki funkcjonujące na terenie Metropolii Poznań i stanowi platformę trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem a partnerami komercyjnymi.
– Cieszę się, że Miasto Poznań ponownie zajęło w rankingu pierwsze miejsce, bo to oznacza, że podejmowane przez nas działania są skuteczne. Od lat efektywnie współpracujemy z największymi firmami w mieście i okolicy, wychodzimy naprzeciw potrzebom przedsiębiorców i staramy się stwarzać doskonałe warunki do inwestowania. W ten sposób konsekwentnie budujemy biznesową wizytówkę miasta – tłumaczy prezydent Poznania Ryszard Grobelny.
W tegorocznym raporcie przygotowanym przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc Miasto Poznań zostało też liderem w kategorii komunikacji z mieszkańcami. W tym zestawieniu pierwsze miejsce dzieli z Wrocławiem.
O badaniu
Tegoroczne badanie przeprowadzone przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc miało na celu ustalenie opinii na temat tego, które miasta, województwa i powiaty najlepiej wykonują swoje zadania promocyjne. Druga edycja badania rozszerzona została zatem o powiaty oraz miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 8.10- 31.10.2012 przy pomocy ankiety internetowej, którą skierowano do szefów biur promocji urzędów marszałkowskich, miast i gmin oraz urzędów powiatowych.
Trackbacks for this post
[…] (onet.pl, gazeta.pl, pb.pl, gruparmf.pl) oraz na stronach lokalnej prasy, radia i TV (naszglospoznansk.pl, lepszypoznan.pl, radiomerkury.pl, ontv.pl). Informacje o raporcie pojawiły się także na […]