Miasto Poznań przekazało akcje spółki PKS SA


– W przypadku Śremu dworzec zintegruje zarówno komunikację regionalną łączącą Śrem z Poznaniem, Gostyniem, Kościanem i Czempiniem, z komunikacją miejską i gminną, dla której organizatorem jest Adam Lewandowski burmistrz Śremu, jednocześnie zastępca przewodniczącego zarządu związku – mówi Z. Rusak.
Opracowanie Planu Zrównoważonego Rozwoju Transportu Publicznego, odnowienie taboru PKS Poznań przy wykorzystaniu zarówno środków unijnych, jak i krajowych, budowa siatki połączeń zintegrowanej z siecią Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, integracja taryfy PKS z PKM-ką i ZTM Poznań, stałe zwiększanie liczby miejscowości w dostępie do transportu zbiorowego to główne zadania, które stoją przed władzami Związku Powiatowo-Gminnego „Wielkopolski Transport Regionalny”. Pod względem zasięgu i oddziaływania jest on największym tego typu w Polsce. Obszar działania związku to 6.289,81 km kwadratowych, które zamieszkuje prawie 1.300.000 mieszkańców.
Przypomnijmy, że w marcu 2019 roku prezydent Poznania poinformował starostów, burmistrzów i wójtów, że miasto nie jest w stanie samo utrzymywać spółki PKS i jest zmuszone ją rozwiązać ze względu na nierentowność. Wówczas z inicjatywą ratowania linii autobusowych wyszedł starosta poznański.
Dziś Związek Powiatowo-Gminny „Wielkopolski Transport Regionalny” tworzą 23 jednostki samorządu terytorialnego: miasto Poznań, powiaty: poznański, grodziski, kościański, nowotomyski i obornicki oraz gminy: Buk, Czempiń, Dopiewo, Duszniki, Grodzisk Wielkopolski, Kórnik, Kuślin, Miedzichowo, Międzychód, Mosina, Oborniki, Rogoźno, Stęszew, Suchy Las, Śmigiel, Śrem i Tarnowo Podgórne. Związek współpracuje także z gminami Brodnica, Dolsk i Książ Wielkopolski. Trwają rozmowy o rozszerzeniu współpracy z Komornikami, Nowym Tomyślem, Lwówkiem, Opalenicą i Trzcielem oraz z powiatem międzychodzkim.

 

 

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz