– Będzie to więc istotna alternatywa dla ul. Starołęckiej i znacząco ją odciąży do czasu wybudowania wspomnianego wcześniej tunelu. Przez ul. Ożarowską kursować będą również mogły autobusy komunikacji publicznej. Możliwe wówczas będzie poprowadzenie linii z Głuszyny, przez wiadukt na Gołężyckiej do pętli przy Unii Lubelskiej, gdzie pasażerowie z autobusu będą się przesiadać w drzwi w drzwi do tramwaju. Trasa i szybkość dojazdu do centrum z Głuszyny znacznie się dzięki temu skróci – zaznacza Mariusz Wiśniewski.
Z innych inwestycji komunikacyjnych w południowej części Poznania Miasto stara się o pozyskanie terenu przy dyskoncie w okolicach torów kolejowych, gdzie planowany jest parking typu Park&Ride.
Równolegle Powiat Poznański projektuje most między Czapurami a Luboniem. Ta inwestycja będzie miała duże znaczenie dla Aglomeracji Poznańskiej.
– Chociaż nie jesteśmy w tę inwestycję zaangażowani, to z pewnością będzie ona stanowiła alternatywę w poruszaniu się dla mieszkańców południowych rubieży Poznania. Odciąży również przeprawę przez Wartę przez most Przemysła I wzdłuż ul. Hetmańskiej – dodaje wiceprezydent Poznania. RB
Czytaj także:
Zmiana organizacji ruchu na Naramowicach