Miasto Poznań patrzy na południe


– Byłby on w porównywalnym standardzie, jak ten który powstanie przy ul. Grunwaldzkiej między Poznaniem a Plewiskami. Według wstępnych szacunków również koszty mogłyby być zbliżone do tej inwestycji – wyjaśnia Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Oba warianty nie różnią się między sobą technicznie, a jedynie kwestią czy pozostanie skrzyżowanie ulic Starołęckiej i Fortecznej, czy też powstanie tam rondo oraz czy po drugiej stronie torów kolejowych autobusy zatrzymywać się będą na pętli czy dworcu.

Tunel pod torami ma też tę zaletę, że można, uwzględniając odpowiednie fundamentowanie, ukształtować go według potrzeb, mając na uwadze infrastrukturę kolejową lub drogową, która miałaby w przyszłości powstać. Zabezpieczona więc będzie rezerwa pod dodatkowe tory – dla kolei aglomeracyjnej oraz pod budowę Kolei Dużych Prędkości. Tunel nie będzie kolidował z budową ewentualnej nowej przeprawy kolejowej przez Wartę.

Pomoże Ożarowska

– Mamy przygotowaną, opracowaną i odebraną dokumentację koncepcji w trzech wariantach przebudowy ul. Ożarowskiej od ul. Głuszyna do ul. Czernichowskiej. Obecnie jest to droga gruntowa – mówi Mariusz Wiśniewski.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz