Lokalne pozycjonowanie stron – zlecić agencji SEO czy robić samemu?


Na czym polega pozycjonowanie lokalne strony internetowej?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych ma jeden cel: zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania dopasowanych do lokalizacji użytkownika lub frazy zawierającej nazwę miejscowości np. sklep komputerowy Poznań. W tym celu agencje stosują szereg działań zgodnych z algorytmami Google, które sprawiają, że strona sukcesywnie pnie się w górę.

Jakie korzyści daje lokalne pozycjonowanie stron?

Lokalne pozycjonowanie stron www to jeden z najlepszych sposobów na wzrost przychodów w stacjonarnych punktach.

Dotarcie do lokalnej społeczności

Dla każdej osoby prowadzącej sprzedaż lub usługi w punktach stacjonarnych najprostszym sposobem na zwiększenie dochodów będzie właśnie zwiększenie widoczności w lokalnym wyszukiwaniu. Wyniki pokażą się osobom w pobliżu Twojego punktu stacjonarnego, w dodatku zainteresowanym oferowanym przez Ciebie produktem lub usługą.

Pozycjonowanie lokalne to niższe koszty marketingowe

Tradycyjne formy reklamy wymagają dysponowania stałym budżetem. W momencie zakończenia kampanii, np. wynajmu billboardu czy promocji Google Ads, reklama przestaje działać, a co za tym idzie generować sprzedaż. Pozycjonowanie lokalne potrafi wpływać na sprzedaż jeszcze wiele miesięcy po zakończeniu działań. Local SEO przy tym jest tańsze niż inne formy reklamy.

Google preferuje wyświetlanie wyników stron z lokalnego rynku dla regionalnych zapytań

W wyszukiwarce dobrze dopasowany wynik lokalny zawsze będzie wyświetlany „wyżej” niż te ogólne. Nawet najlepiej pozycjonowanie firmy w Polsce, zostaną wyświetlone poniżej tych, które zostaną dobrze dopasowane do zapytania dopasowanego do lokalizacji.

Pozycjonowanie lokalne wpływa na widoczność wizytówki Google Maps

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej ma bezpośredni wpływ na zwiększenie widoczności wizytówki w Google Maps.

Większa rozpoznawalności i wizerunek eksperta na rynku lokalnym

Wysoka pozycja w wynikach lokalnego wyszukiwania w Google przekłada się bezpośrednio na rosnącą rozpoznawalność, która niezbędna jest w procesie budowania wizerunku eksperta. Sam wizerunek eksperta w wyszukiwarce, docenią nie tylko użytkownicy, którzy chętniej zaufaj profesjonaliście, ale również algorytmy Google.

Na co trzeba uważać, pozycjonując stronę lokalnie?

Pozycjonowanie to proces wymagający, który przeprowadzony nieprawidłowo, może bardziej zaszkodzić niż pomóc!

Uważać na miejsca, gdzie dodaje się wpisy na temat swojej firmy (spamerskie katalogi, strony)

Czasy kiedy każdy link miał znaczenie, już dawno minęły. Aktualnie algorytmy Google nie dość, że do samego zaplecza linków przykładają mniejszą wagę, to dodatkowo wszystkie odnośniki wartościuje. Jeśli do Twojej strony będą kierowały linki ze spamerskich stron i katalogów, może to skutkować obniżeniem pozycji, a nawet wykluczeniem z wyników wyszukiwania.

Regularność działań jest konieczna w osiągnięciu i utrzymaniu wyników

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych, to przede wszystkim regularność. Wszystkie działania należy na bieżąco analizować, wprowadzać zmiany, reagując na aktualizacje algorytmu, ale również często publikować wartościowe treści.

Koszty wpisów/artykułów są niższe dla agencji SEO

Tanie pozycjonowanie nie tylko jest mało skuteczne, ale w dłuższej perspektywie… po prostu drogie. Dobrym przykładem będą koszty narzędzi analitycznych i publikacji linkujących do Twojej strony. Agencja kupuje takie publikacje pakietowo i może liczyć na dużo niższe ceny.

Tworzenie treści – pisanie tekstów jest czasochłonne

Tworzenie dobrych treści, które są wartościowe z punktu widzenia użytkownika, potrafiące sprzedać produkt lub usługę, ale również docenione będą przez algorytmy Google, jest czasochłonne. Jeśli weźmiemy pod uwagę wcześniej wspomnianą regularność, okaże się, że pozycjonowanie lokalne wbrew pozorom wymaga poświęcenia dużych nakładów czasu.

Zlecić pozycjonowanie lokalne agencji SEO czy pozycjonować samemu?

Agencja SEO czy pozycjonowanie na własną rękę?

Dlaczego pozycjonować na własną rękę?

Pozycjonowanie lokalne na własną rękę wymaga ogromu czasu pracy, który pozwoli nauczyć się mechanizmów rządzących wynikami wyszukiwania. Mamy wtedy również większą możliwość dysponowania budżetem i dostosowaniem go na bieżąco. Niestety, przeznaczony budżet na samodzielne pozycjonowanie będzie dużo mniej skuteczne niż w przypadku agencji SEO.

Dlaczego wybrać agencję do pozycjonowania lokalnego strony internetowej?

Agencje dysponują wieloletnim doświadczeniem oraz całym wachlarzem narzędzi ułatwiających i przyspieszających proces pozycjonowania. Część z tych narzędzi dostępna jest dla małych firm, jednak ich ceny mogą skutecznie odstraszać. Wspomniane wcześniej niższe kosztu publikacji dla agencji, również przekładają się na zwiększenie opłacalności pozycjonowania z agencją.

Współpraca z agencją to gwarancja szybszych efektów oraz tego, że Twoja strona zawsze będzie na bieżąco dostosowywana do zmian w algorytmach Google.

Jak wybrać odpowiednią agencję SEO? 

„Wybierając agencję SEO, przede wszystkim należy szukać firm z indywidualnym podejściem do klienta. Należy pamiętać, że to ma być współpraca, dlatego agencja musi czuć się odpowiedzialna po części za Twój biznes.

Właśnie taka idea przyświeca nam w agencji SEO Before After. Cały proces rozpoczynamy od zebrania niezbędnych informacji, przeprowadzenia wywiadu, ale także analizy konkurencji. Dopiero wtedy nasi specjaliści zaproponują klientowi konkretne działania, dopasowane do przewidzianego budżetu.

Podczas współpracy na bieżąco informujemy o postępach, a także przesyłamy wskazówki, które pomogą zwiększać konwersje ze strony internetowej, wykorzystując pojawiające się szanse” – mówi Kamil Winiszewski, założyciel agencji SEO Before After.

Dodaj komentarz