Lewica chce budowy Mostu Winogradzkiego oraz linii tramwajowej na os. Dębina i Kopernika


Priorytetem dla poznańskiej Lewicy jest również rozbudowa sieci tramwajowej w Poznaniu.

– Oprócz rozpoczynającej się już budowy pierwszego etapu tramwaju na Naramowice, konieczne jest rozpoczęcie w ciągu najbliższych lat budowy drugiego etapu tej trasy, wzdłuż ulicy Szelągowskiej i Garbar, aby w rzeczywisty sposób skrócić dojazd z Naramowic do centrum – przekonuje Tomasz Lewandowski. – Dodatkowo, wraz z drugim etapem Trasy Naramowickiej, musimy znaleźć alternatywne rozwiązanie rozprowadzenia linii tramwajowych, a takie zapewni budowa Mostu Winogradzkiego od skrzyżowania Winograd z ul. Szelągowską do skrzyżowania ul. Głównej z ul. Hlonda. Wtedy dopiero otworzą się możliwości dla wielowariantowego skomunikowania północnej części Poznania ze wszystkimi dzielnicami miasta.

Kolejną ważną inwestycją tramwajową postulowaną przez Lewicę jest budowa linii tramwajowej na osiedle Dębina. Ta inwestycja, która wraz z budową tramwaju na osiedle Kopernika, ma największe szanse powodzenia w następnej kadencji, gdyż w obu przypadkach programy funkcjonalno-użytkowe tych inwestycji są już w końcowej fazie przygotowań, ale by móc je skutecznie przeprowadzić, potrzeba zabezpieczenia źródeł finansowania. To będzie największe i najbardziej priorytetowe wyzwanie dla Lewicy w nadchodzącej kadencji.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

1 komentarz

  1. Marek pisze:

    Taka prawda, potrzebujemy minimum 1 nowy most w Poznaniu, widać to przy każdym remoncie. Dobra idea, trzymam kciuki!

Dodaj komentarz