Poznaniacy wystartują w dwóch kategoriach: klasie Regular i klasie Micro. – W tym roku rywalizacja będzie różniła się od ubiegłorocznych. Regulamin zawodów dla klasy Regular znacznie się zmienił. Przez to wymogi i zadania stawiane przed nami, a nawet zasady rozgrywania konkurencji lotnych, będą zupełnie inne – mówi Jan Dominiak z Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Poznańskiej. – Konieczne było zaprojektowanie i zbudowanie zupełnie nowego samolotu. W tym roku nasza konstrukcja jest bardzo lekka i wytrzymała. Dodatkowo postawiliśmy na aerodynamikę, dzięki czemu ulepszyliśmy jejwłaściwości lotne – zaznacza.
Samolot startujący w klasie Regular ma ponad 3 metry rozpiętości skrzydeł, napędza go silnik elektryczny o mocy 1000 watów. Jego konstrukcja wykonana jest głównie ze sklejki lotniczej, która ponadto jest umocniona elementami aluminiowymi w miejscach, gdzie wymagana jest większa wytrzymałość. Co ciekawe, samolot jest w stanie podnieść więcej niż sam waży. – Dokładnej wartości jednak nie możemy podać przed zawodami – dodaje Jan Dominiak.