Wyroby wędliniarskie, wytwarzane w supermarketach Intermaché w Dąbrowie Górniczej, Obornikach oraz Szczecinku, zwyciężyły w Ogólnopolskim Konkursie Wędliniarskim „Kryształowy Tasak”. Konkurs skierowany do szefów działów świeżych w sklepach Intermarché, zorganizowany został po raz drugi przez Dyrekcję Handlową sieci. Zgłoszone wędzonki oceniane były przez przedstawicieli sieci, organizacji branżowych oraz znanych kucharzy.
Laureaci konkursu zostali ogłoszeni 3 lutego br. podczas uroczystej Gali Wędliniarskiej, która odbyła się w Bazarze Poznańskim, a prowadzona była przez Tomasza Kamela
–Tegoroczna, druga już edycja Konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem producentów wyrobów wędliniarskich wytwarzanych na terenie sklepów naszej sieci. W sumie zgłoszono ponad 200 produktów, które oceniane były przez ekspertów podczas dwudniowej degustacji. Jakość wyrobów była bardzo wysoka, dlatego też wybór zwycięzców w poszczególnych kategoriach nie był łatwy – podkreślał Krzysztof Waligórski, Prezes Dyrekcji Handlowej sieci Intermarché.
Wszystkie produkty zgłoszone do konkursu musiały spełniać odpowiednie normy jakościowe. Komisja konkursowa oceniała zakodowane wyroby w trzech kategoriach: „kiełbasa biała”, „kiełbasa cienka” oraz „wędzonki i szynki”. Wśród zwycięzców poszczególnych kategorii znalazły się sklepy Intermarché z trzech miejscowości: supermarket z Dąbrowy Górniczej (spółka Prestiż) z nagrodą za „kiełbasę białą”, ze Szczecinka (spółka Dominia) za „kiełbasę pieprzową” oraz punkt sprzedaży z Obornik Wielkopolskich (spółka Fultom) za produkt „polędwica wędzona surowa”. Oprócz trzech pierwszych miejsc w poszczególnych kategoriach jury przyznało również sześć wyróżnień.
Przy wyborze najlepszych produktów komisja konkursowa brała pod uwagę ich skład, recepturę, wygląd zewnętrzny, jak również wygląd na przekroju oraz smak. W składzie jury znaleźli się przedstawiciele sieci Intermarché, programu „Doceń polskie” i organizacji branżowych, a także znani kucharze z Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
– Druga edycja, drugi konkurs. Bardzo budujące jest to, że więcej slepów niż w pierwszej edycji wzięło udział w rywalizacji – powiedział mi po gali Mirosław Drewniak. – Warto zwrócić uwagę także na to, że wyroby są jeszcze odważniejsze, a po trzecie mimo, że używają przypraw jednego dostawcy, to puszczają wodze fantazji w ich wykorzystaniu. Można powiedzieć, że robią wędliny, które bez wstydu można sprzedawać z artykułami premium. Ich główną zaletą jest to, że mają smak. Uważam, że zwycięska polędwica dojrzewająca powinna być ich flagową wędliną. Zwrócę uwagę także na białe kiełbasy, które były dzisiaj na stole. To bez wątpienia znakomite produkty. A i ich jakość jest coraz lepsza m.in dzięki takim konkursom i wewnętrznej rywalizacji – dodał Drewniak.
Laureaci Konkursu otrzymali nagrody pieniężne oraz statuetki „Kryształowy Tasak”. Produkty zwycięzców trzech kategorii, opracowane według unikatowych receptur, będą również promowane w ramach sieci dzięki wprowadzeniu ich do sprzedaży w innych sklepach Intermarché. –Dzięki temu będziemy mogli dostarczać klientom całej naszej sieci najlepsze wyroby wędliniarskie.Zależy nam bowiem na stałym doskonaleniu i podnoszeniu jakości wędzonek dostępnych we wszystkich naszych supermarketach. Mamy nadzieję, że „Kryształowy Tasak” wpisze się na stałe w kalendarz inicjatyw organizowanych przez naszą sieć – zaznaczał Krzysztof Waligórski, Prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché.
Zwycięzcą w kategorii „wędzonki i szynki” okazała się drużyna rzeźników z Intermarché z Obornik Wielkopolskich wyrabiająca produkt „polędwica wędzona surowa”. – Niezmiernie cieszymy się z wyróżnienia i uznania przez ekspertów oraz znawców kulinarnych naszej wędzonki za najlepszą w sieci Intermarché. O wysokiej jakości nagrodzonej polędwicy, którą wyrabiamy według sprawdzonych przepisów, świadczy także to, że jest ona bardzo chętnie kupowana przez klientów naszego supermarketu – podkreślała Andrzej Gierka właściciel Intermarché z Obornik Wielkopolskich.
O artystyczne wrażenia zadbały tancerski z poznańskiej Rewii Viva.
Fot. J Podolski