Konstrukcja nowego torowiska na trasie kórnickiej


Wykonawca przebuduje przystanki Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i Os. Tysiąclecia, zaś przystanek Polanka zostanie zastąpiony przez dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostaną dostosowane do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni.

Zakres inwestycji przewiduje też prace drogowe dotyczące fragmentu tzw. ringu Łacina. Ul. Pleszewska zostanie przedłużona o ponad 200 metrów, na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania ulic Kaliskiej i Polanka, z możliwością przejazdu przez torowisko. Będzie to jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej. Po przebudowie przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej, zgodnie z zapisami planu miejscowego, nie będzie dostępny dla samochodów, a jedynie dla pieszych i rowerzystów. Ciąg pieszy i rowerowy powstanie też po południowej stronie torowiska, do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej.

Do zadań wykonawcy należą również budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego, montaż monitoringu, a także budowa utwardzonego dojazdu dla służb technicznych do stacji prostownikowej Rataje i nasadzenia zieleni. Prace mają zakończyć się jesienią 2023 roku. PIM, ZTM

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz