KONGRES MOVE: polski przemysł motoryzacyjny musi zachować konkurencyjność


Logistyka i transport na prąd

Rewolucja dotyczy także transportu ciężkiego i logistyki – mówili goście kongresu. -Przejście do zeroemisyjności jest postanowione. Najistotniejsze jest to żeby, zachować mobilność społeczeństwa na dotychczasowym poziomie, ale jednocześnie z szacunkiem dla planety. Dotyczy to nie tylko samochodów osobowych, ale też dostawczych i ciężarowych – mówił Jakub Faryś.

– Uważam, że Polska ma bardzo ważną rolę w tej zmianie. 33 proc. transportu w Europie pochodzi z Polski. Potrzebujemy infrastruktury ładowania, potrzebujemy również dostępu do energii oraz odpowiednio niskich cen, aby usatysfakcjonować konsumentów – mówi Claus Wallenstein, prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska.

– Elektryfikacja flot niesie pewne wyzwania. Klienci flotowi, którzy przechodzą transformację oczekują, nie tylko dostarczenia zewnętrznego źródła finansowania, ale także doradztwa i pomocy w uzyskiwania dotacji – mówił Maciej Zwiewka, Dyrektor Sprzedaży Flotowej, Volkswagen Financial Services.

– Bezemisyjna motoryzacja jest przyszłością. Również przyszłością dla logistyki – mówiła Agnieszka Olenderek, CFO, Członkini Zarządu ds. Finansów, Zakupów i IT, Volkswagen Poznań. Flota samochodów Volkswagen Poznań obsługująca codzienne dostawy podzespołów do fabryki w Poznaniu, wzbogaciła się właśnie o pierwsze elektryczne rozwiązanie transportowe Scania 25P. Samochód wykonywać będzie na co dzień wahadłowe kursy na ośmiokilometrowej trasie łączącej park dostawców w Swarzędzu z zakładem produkcyjnym w Poznaniu – Antoninku.

– Wdrożenie do użytku w naszym przedsiębiorstwie pierwszego elektrycznego samochodu ciężarowego jest naszym krokiem w tę właśnie przyszłość. W ten sposób nie tylko realizujemy cele zrównoważonego rozwoju i wpisujemy się w prośrodowiskową strategię Grupy Volkswagen goTOzero. Zielony transport, to bowiem także mniej emisji i mniej hałasu emitowanych dla otoczenia – mówiła Olenderek.

– W 2030 roku 50 proc. naszej globalnej produkcji będzie to produkcja samochodów ciężarowych elektrycznych . To oznacza, że więcej niż 60 proc. samochodów sprzedawanych w Europie w 2030 roku będzie elektrycznych – zapowiadał Wojciech Rowiński, Dyrektor Generalny, Scania Polska S.A. Zapewniał, że spółka jest gotowa pod względem produkcji i opracowania nowych konstrukcji. Wskazał jednak, że nie jest to tylko kwestia podaży ale również popytu. – Wspieramy wszystkie działania, które pomagają te nowoczesne rozwiązania transportowe kupować. Zielona tania energia i infrastruktura ładowania są kluczowymi elementami – podkreślał.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz