KONGRES MOVE: polski przemysł motoryzacyjny musi zachować konkurencyjność


– Polska jest trzecim krajem Unii Europejskiej jeżeli chodzi o liczbę osób pracujących w sektorze motoryzacyjnym. W samych fabrykach w Polsce pracuje ponad 220 000 osób, a w całym sektorze to jest ponad milion osób. Wyprzedzają nas tylko Niemcy i Francja –podkreślała podczas kongresu Jadwiga Emilewicz, poseł na Sejm RP. – Polska na pewno nie chce utracić bycia pozycji lidera w zakresie rynku motoryzacyjnego. Jesteśmy na to gotowi zarówno politycznie, ale także wykonawczo. Stąd obecność w Poznaniu zarówno przedstawicieli polskich sieci elektroenergetycznych jak i największych wytwórców prądu, którzy starają się odpowiedzieć na wyzwanie: czy będziemy i kiedy będziemy w stanie dostarczyć do tych fabryk, które dziś już są w Polsce oraz tych które są w planach, czysty i tani prąd – dodała Emilewicz.

Wyzwania infrastrukturalne i energetyczne

– Należy podkreślić, że przyszłość indywidualnej mobilności należy do pojazdów elektrycznych. W Polsce aktualnie producenci oferują już ponad 100 różnych modeli samochodów w pełni elektrycznych. W tym roku do tej puli zostanie dodanych kolejnych kilkanaście – mówił podczas kongresu Sven Stein – Członek Zarządu (CFO) w Volkswagen Group Polska. Podczas targów Motor Show w Poznaniu spółka po raz pierwszy zaprezentuje drugą generację modelu ID.3 . – W 2030 marka Volkswagen planuje osiągnąć aż 80 proc. Udział samochodów elektrycznych w dostawach do klientów w Europie. W 2033 Volkswagen zamierza zaprzestać już całkowicie sprzedaży aut z silnikami spalinowymi w Europie – mówił Stein. Dodał, że Polska mierzy się obecnie z dwoma wyzwaniami – pierwszym natury infrastrukturalnej, a drugim obecnego miksu energetycznego.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz