KONGRES MOVE: polski przemysł motoryzacyjny musi zachować konkurencyjność


– Polska jest jednym z najważniejszych krajów w Europie, jeżeli chodzi o produkcję pojazdów, części i podzespołów. Szacujemy jednak, że dziś połowa produkcji jest dedykowana klasycznej motoryzacji, dlatego tak ważne jest, żebyśmy skorzystali z szansy, jaką jest transformacja na elektromobilność i przestawili produkcję całego sektora tak, by zeroemisyjne pojazdy, oraz ich części i komponenty, były produkowane przez zeroemisyjne fabryki i zakłady podkreślał Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Strona rządowa zapowiada współpracę

Minister Ireneusz Zyska mówił, że przemysł motoryzacyjny to 8 proc. polskiego PKB i ponad 21 eksportu polskiego przemysłu. – Nie chcemy, aby firmy które dzisiaj produkują w Polsce silniki, przekładnie hybrydowe, skrzynie biegów, samochody osobowe , dostawcze i autobusy elektrycze znalazły inne miejsce na mapie świata – zapewniał Minister Zyska. Zapowiedział też rozwiązania legislacyjne, które będą stymulować i dawać preferencje w zakresie inwestycji dla odnawialnych źródeł energii. Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowuje też nową zaktualizowaną politykę energetyczną Polski do roku 2040. – Chcemy, aby w roku 2030 moc zainstalowana w źródłach odnawialnych w Polsce przekroczyła 50 gigawatów. Chcemy również dążyć do zużycia energii brutto przekraczając 50% w ramach wolumenu całego miksu energetycznego i ta energia ma pochodzić z źródeł odnawialnych.

– Najwięksi gracze na rynku elektromobilności są dziś w Polsce. Chcemy podtrzymywać tę passę – mówił wiceminister rozwoju i technologii Grzegorz Piechowiak, wskazując na programy pomocy publicznej. -Przyznajemy granty dla tych wszystkich firm, które ubiegają się o te inwestycje – mówił.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz