Konferencja Przedsiębiorców Katolickich pt. „Bóg, Rodzina, Firma, Hojność”


Sukcesem przedsiębiorcy powinno być jednoczesne pomnażanie przynajmniej dwóch rodzajów kapitałów: ludzkiego i materialnego. Docenianie ich dwóch przybliża do tworzenia trwałych wartości, aby zysk dla firmy utożsamiał się z zyskiem społecznym – potwierdzają uczestnicy dotychczasowych edycji Konferencji Przedsiębiorców Katolickich pt. „Bóg, Rodzina, Firma, Hojność”. Trzecia edycja tego wydarzenia odbędzie się już 3 i 4 listopada w Poznaniu. Patronat honorowy objął  arcybiskup Stanisław Gądecki, metropolita poznański, a medialny Nasz Głos Poznański.

Organizatorem konferencji jest ks. Rafał Ostrowski i Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców Talent w Archidiecezji Poznańskiej. Współorganizatorami są: Fundacja Dzieła Chrześcijańskiego Biznesu oraz Komisja Ekonomii Komunii Ruchu Focolari w Polsce.
Poprzednie dwie konferencje „Bóg, Rodzina, Firma, Hojność” ujawniły ogromne zainteresowanie przedsiębiorców wspólną refleksją nad działaniami gospodarczymi w świetle wiary, zwłaszcza tymi, które dotyczą ich życia osobistego i rodzinnego.
Świadectwem wielkiego znaczenia tych Konferencji jest duża liczba przedsiębiorców, którzy bezpośrednio, na różne sposoby, zaangażowali się w ich współtworzenie. Nazwa Konferencji: „Bóg, Rodzina, Firma, Hojność” odwołuje się do podstawowej hierarchii wartości, jaką można odczytać z Biblii. W jej ramach w zbliżającej się trzeciej już Konferencji przybliżymy dwa główne tematy.
Pierwszym z nich jest Ekonomia Komunii. Jest to zwrócenie uwagi na działalność gospodarczą, które w 1991 roku w Brazylii zaproponowała Chiara Lubich, założycielka ogólnoświatowego Ruch Focolari. Założenia są bardzo proste. Kładą nacisk na podział wypracowanego zysku na trzy kategorie: między przedsiębiorstwo, potrzebujących oraz na cele formacji propagatorów tej idei. Konsekwencje tak postawionego przepływu pieniądza w firmie są ogromne. Zmieniają się relacje między ludźmi, a właściciele dają świadectwo Ewangelii w prowadzeniu firm.
Drugim temat dotyczy walki wewnętrznej, jaką niejednokrotnie przechodzi przedsiębiorca. Te dylematy sumienia są dla niektórych chlebem powszednim. W pierwszej kolejności kojarzą się z tymi sytuacjami, w których jest on narażony na pokusy nieuczciwości w firmie. Bądź to bezpośrednie nieuczciwe propozycje kierowane do niego przez innych ludzi, bądź też sam jest przekonany, że nieuczciwość się opłaca. W drugiej kolejności kwestia nieuczciwości narusza więzi we własnej rodzinie. Oba przykłady dotykają także tematu sakramentu spowiedzi.

Zapraszamy do współtworzenia tego ważnego wydarzenia:

kontakt dla uczestników: Karolina Krzywda, 603 728 848; talent.poznan.kontakt@gmail.com;

kontakt w sprawach medialnych: Dominik Górny, 695 732 393; mariah@wp.pl

Dodaj komentarz