Koncepcje Dolnej Głogowskiej i I ramy komunikacyjnej


I rama komunikacyjna

Koncepcja budowy północnego odcinka tej trasy obejmuje powstanie drogi łączącej skrzyżowanie ulice Pułaskiego i Przepadek z ul. Podwale. Jej przebieg w zachodniej części pokrywa się z istniejącą ul. Przepadek, a po przekroczeniu linii kolejowej prowadzi wzdłuż terenów kolejowych, po ich południowej stronie. Droga przekroczy Wartę, Kanał Ulgi i Cybinę mostami przerzuconymi „w sąsiedztwie” przepraw kolejowych, a następnie połączy się z ul. Podwale węzłem drogowym, planowanym w rejonie pętli tramwajowej Zawady. W ramach inwestycji miałoby powstać pięć wiaduktów (nad al. Niepodległości, ul. Ku Cytadeli, ul. Garbary, ul. Panny Marii i ul. Podwale), wspomniane trzy mosty oraz estakada dojazdowa do ul. Podwale. Koncepcja uwzględnia plany rozbudowy infrastruktury kolejowej pomiędzy stacjami Poznań Główny – Poznań Wschód, jak również ewentualność budowy linii tramwajowej od pętli Zawady do stacji Poznań Wschód.

Obie te inwestycje to zadania na przyszłość. Nie ma ich jeszcze w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Ze względów budżetowych Miasto będzie starać się o ich dofinansowanie w nowej perspektywie unijnej.

RB, ZDM

 

 

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz