Komisja Europejska wyróżniła małą szkołę z Dąbrowy


Uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Astrid Lindgren w Dąbrowie przyczynili się do zajęcia przez Polskę pierwszego miejsca w europejskim rankingu nauki kodowania, a za swój udział w CodeWeek 2015 zostali wyróżnieni przez Komisję Europejską specjalnym certyfikatem. Była to kolejna odsłona realizowanego w szkole programu „Mistrzowie Kodowania”.

SP_Dabrowa_codeweek2015_01
Już po raz drugi Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie bierze udział ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Mistrzowie Kodowania” realizowanym przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskie, a pod patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administarcji i Cyfryzacji, Ministerstwa Gospodarki. W ramach realizacji programu placówka wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania – CodeWeek 2015 i przygotowała dla uczniów specjalne zajęcia.

Blisko 60 procent uczniów szkoły przez jeden z październikowych tygodni nabywało umiejętności programowania. Dzieci poznały interpretowany wizualny język programowania „Scratch” i stronę studio.code.org, aby powiększyć światową linię kodu. Wszystkim udało się wykonać zaplanowane zadania według wytycznych organizatorów i przyczynić się do zajęcia przez Polskę pierwszego miejsca w rankingu europejskim. Placówka za swoje zaangażowanie została wyróżniona przez Komisję Europejską specjalnym certyfikatem – kod szkoły: CW4a35600. Nauczyciele prowadzący zajęcia i realizujący program to: Martyna Tomkowiak, Agata Przewoźniak i Tomasz Woźniak.

Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie, jako jedyna z gminy Dopiewo wzięła udział Europejskim Tygodniu Kodowania – CodeWeek 2015. Przypomnijmy, że w poprzednich latach szkoła m.in. zdobyła certyfikat ukończenia zaawansowanego programu „Laboratorium – Szkoły z klasą 2.0” i znalazła się w elitarnym gronie 100 szkół z całej Polski, które otrzymały certyfikaty potwierdzające wysoki poziom wykorzystywania TIK w nauczaniu.

Komisja-Europejska_certyfik

Dodaj komentarz