Kolejowa rama Poznania


Wśród wyżej wymienionych przystanków kolejowych firma szczegółowo opracuje koncepcje zagospodarowania dla stacji: Franowo, Kobylepole oraz Naramowice, jako niezwykle istotnych dla aktywizacji tych obszarów dla kolejowego ruchu pasażerskiego i stworzenie najlepszych warunków dla integracji z transportem miejskim.

Ważnym elementem inwestycyjnym będzie budowa jednotorowej łącznicy kolejowej pomiędzy obwodnicą towarową a linią 354 Poznań – Piła. Znajdzie się ona pomiędzy nowym przystankiem Suchy Las a Poznań Strzeszyn.

Będzie uzupełnieniem prac jakie firma BBF realizuje dla wykonywanego obecnie projektu dla PKP PLK „Prace na obwodnicy towarowej Poznania”. Polega on na weryfikacji możliwości uruchomienia ruchu pasażerskiego na obwodnicy towarowej Poznania i wszelkich prac, które muszą być w tym celu wykonane, głównie z zakresie infrastruktury przystanków i peronów dla podróżnych.

Modernizacja obwodnicy towarowej miasta Poznania jest obecnie w fazie projektowania a sama inwestycja znajduje się na liście rezerwowej z szansami na dofinansowanie unijne.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz