Kolejowa obwodnica Poznania coraz bliżej


– Można zostawić tam samochód, rower, motocykl. To olbrzymie przedsięwzięcie, które pochłonęło z programu regionalnego ponad 120 mln euro i pokazało, jak duże znaczenie mają punkty przesiadkowe, dzięki którym można zmienić środek lokomocji. Widzimy więc, że integracja kolejowej obwodnicy z transportem miejskim to dobry pomysł – stwierdził Wojciech Jankowiak.

Z kolei zastępca prezydenta Poznania przyznał, że Miasto chce maksymalnie wykorzystać potencjał kolei obwodowej. – Zyskają dzięki temu mieszkańcy północnej, północno-wschodniej części Poznania oraz mieszkańcy gmin sąsiednich. To dodatkowa szansa, by nie wjeżdżać do miasta samochodem i nie generować korków. To rozwojowe, przyszłościowe rozwiązanie – podkreślił Mariusz Wiśniewski.

– To kolejny projekt, który pozwoli postawić na zeroemisyjny transport w naszym regionie, a na tym zależy nam i Komisji Europejskiej, której jednym z filarów jest Zielony Ład –podsumował marszałek Marek Woźniak.

Miasto Poznań realizuje ten projekt w partnerstwie z gminą Swarzędz, gminą Suchy Las, gminą Czerwonak oraz powiatem poznańskim.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz