Przebudowa wiaduktu na Górczynie


(i znowu wydrukuj i zachowaj)

Jeżeli myśleliście, że to już koniec utrudnień w mieście, że nic gorszego niż przebudowa Kaponiery, wydłużanie Pestki, remont Gunwaldzkiej nas nie spotka. Myliliście się! To początek. Teraz szykują się kolejne poważne utrudnienia i żeby było ciekawiej tramwaje i autobusy znowu zmieniają swoje trasy. Dobra wiadomość jest taka, że 30 września 2013 roku będzie przez wschodnią nitkę wiaduktu Kosynierów Górczyńskich jechało się lepiej.

W sobotę zamknięta dla ruchu zostanie nitka wschodnia wiaduktu Kosynierów Górczyńskich. Stary obiekt zostanie rozebrany. W jego miejsce powstanie nowy obiekt inżynierki z trzema pasami ruchu, ścieżką rowerową, ekranami akustycznymi. Nośność wiaduktu zostanie podniesiona.

Umowa na wykonanie prac w systemie „zaprojektuj i wybuduj” została podpisana w wybranym na drodze przetargu konsorcjum firm: Mostostal Warszawa SA i Acciona Infraestructuras SA. Wartość kontraktu wynosi ponad 52 mln zł. Aż 85 procent kowty pochodzi z dofinansowania z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Jak konieczna jest przebudowa zachodniej nitki obrazują zdjęcia: widać na nich jakościową różnicę między obiema przeprawami – zachodniej i wschodniej.

Zmieni się organizacja ruchu kołowego, który w obu kierunkach zostanie poprowadzony wiaduktem zachodnim.

Z ruchu wyłączone zostaną:

ul. Głogowska (kierunek centrum) od skrzyżowania z ul. Czempińską

do skrzyżowania z ul. Krzywą/ Ściegiennego;

ul. Głogowska (kierunek centrum) zjazd przed wiaduktem do ul. Rakoniewickiej;

ul. Rakoniewicka (przedłużenie Czechosłowackiej) – zamknięty wjazd na wiadukt w kierunku centrum;

ul. Głogowska ruch tramwajowy na odcinku od pętli Górczyn do zajezdni przy ul. Głogowskiej.

W czasie robót ruch będzie kierowany:

ul. Głogowska – ruch w kierunku centrum od skrzyżowania z Czempińską przewiązką z jezdni wschodniej na nitkę zachodnią wiaduktu Górczyńskiego. Powrót na jezdnię wschodnią na skrzyżowaniu ze Ściegiennego;

ruch na wiadukcie odbywać się będzie dwoma pasami w kierunku centrum oraz jednym pasem w kierunku Wrocławia;

ul. Głogowska – ruch w kierunku Wrocławia na wylocie skrzyżowania

z ul. Ściegiennego jednym zewnętrznym pasem ruchu. Wewnętrzny pas ruchu na skrzyżowaniu wyłącznie dla skrętu w lewo;

ul. Rakoniewicka (przedłużenie Czechosłowackiej) – dojazd z w kierunku centrum ulicami: Czechosłowacką, Górecką, Krauthofera lub Głogowską (kier. Wrocław), wiadukt przy Ostatniej, Głogowska (kier. Centrum);

ul. Rakoniewicka – dojazd od strony Wrocławia ulicami Ostatnią i Leszczyńską;

ul. Głogowska – zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku od zajezdni przy ul. Głogowskiej do pętli na Górczynie. Zostaną uruchomione dodatkowe przystanki przesiadkowe przy zajezdni MPK na ul. Głogowskiej.

Wprowadzone też zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

· tramwaje linii 8 i 15, zamiast do Górczyna, kursować będą do zajezdni Głogowska,

· trasa autobusu „za tramwaj” T5 wydłużona zostanie do Górczyna,

· zmienione zostaną trasy autobusów linii 49, 75, 249.

Linia 8

MIŁOSTOWO – Warszawska –…- most Teatralny – Dąbrowskiego – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Głogowska – ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA

Linia 15

WĘGORKA – Grunwaldzka – Przybyszewskiego – Dąbrowskiego – most Teatralny – Gwarna – Święty Marcin – Podgórna – Dowbora-Muśnickiego – most Św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – rondo Rataje – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – ZAJEZDNIA GŁOGOWSKA

Powrót:

… – Podgórna – plac Wolności – Fredry –…

Linia T5

GÓRCZYN – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Roosevelta – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – RONDO KAPONIERA

Powrót:

RONDO KAPONIERA – Roosevelta – … – GÓRCZYN

Na wydłużonej trasie (do Górczyna) autobusy linii T5 zatrzymywać się będą dodatkowo na przystankach

· Zajezdnia Głogowska (tymczasowe przystanki tramwajowe)

· Krauthofera (stałe przystanki tramwajowe)

Linia 49

AZALIOWA – Łozowa – … – Jesionowa – Bohaterów Westerplatte – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – Ściegiennego – Zgoda – GÓRCZYN DWORZEC

Powrót po stałej trasie

Linia 75

DĘBIEC – Opolska – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – Ściegiennego – Zgoda – GÓRCZYN DWORZEC

Powrót po stałej trasie

Linia 249

DĘBIEC – … – Opolska – Leszczyńska – Bojanowska – Głogowska – most Dworcowy – Towarowa – … – RONDO KAPONIERA

Powrót po stałej trasie

Na trasie objazdu autobusy linii nr 49, 75 i 249 zatrzymywać się będą na przystanku Bojanowska na ulicy Głogowskiej.

Z całkowitego użytkowania wyłączone zostaną przystanki autobusowe:

· Rakoniewicka na ulicy Leszczyńskiej w kierunku ulicy Rakoniewickiej,

· Leszczyńska na ulicy Leszczyńskiej w kierunku ulicy Rakoniewickiej.

 

Tekst: Juliusz Podolski

Zdjęcia: Andrzej Świątek

 

Dodaj komentarz