Policjanci z Tarnowa Podgórnego zajmują się sprawą oszustwa metodą „na pracownika banku i aplikację AnyDesk”, do którego doszło 24 listopada. Sprawca w rozmowie z kobietą polecił jej zainstalowanie aplikacji do zdalnego kierowania pulpitem komputera, a w efekcie końcowym, jej rachunkiem bankowym. W ten sposób pokrzywdzona straciła ponad 80 tysięcy złotych. Zanim zaczniesz rozmowę na temat swoich oszczędności w banku i zainstalujesz aplikację upewnij się, że nie rozmawiasz z oszustem!
24 listopada do Komisariatu Policji w Tarnowie Podgórnym zgłosiła się kobieta, która oświadczyła, że została oszukana metodą „na pracownika infolinii banku i aplikację AnyDesk”. W tym przypadku sposób postępowania sprawców jest podobny.
Oszust kontaktuje się z rozmówcą i podaje się za pracownika banku. Informuje, że dzwoni w bardzo ważnej sprawie, ponieważ wykrył podejrzaną transakcję lub przelew na rachunku bankowym jego właściciela.