Katarzynki na „Fortecznej” i „Kaczej”


Dużą popularnością cieszyły się przejazdy tramwajami po zajezdni, przy czym w rolę motorniczych wcielili się ci, którzy cierpliwie – w gigantycznej kolejce – doczekali się poprowadzenia tramwaju pod nadzorem instruktora jazdy. Frajda przejażdżki tramwajem combino czy betą w kabinie motorniczego była zwłaszcza wśród nastolatków. Dumni z tego faktu rodzice czy opiekunowie utrwalali owe chwile na smarfonach licznymi zdjęciami lub filmami. Z kolei ci pasjonaci tramwajów, którym nie udało się poprowadzić tramwaju, mogli usiąść w kabinie motorniczego w licznie prezentowanych wagonach. Były wśród nich tramwaje typu: 4N, 102N i 105N oraz tatry, combino,  tramino, a także moderusy alfa i beta. Zachwyt wzbudzał swą nowoczesnością niebieski, niskopodłogowy 5-członowy Moderus Gamma. Zwiedzający wypatrywali też najnowszy produkt Modertransu – nową trzyczłonową gammę, która niebawem ma wyjechać na poznańskie tory. Jej pierwszy egzemplarz przechodzi obecnie testy w zajezdni na Franowie przed uzyskaniem homologacji. Miasto zakupiło 50 takich tramwajów (w tym 20 dwukierunkowych), które dostarczane będą do końca przyszłego roku. AŚ

 

Zdjęcia: Andrzej Świątek

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

1 komentarz

  1. Michał pisze:

    Polecam każdemu!

Dodaj komentarz