*Jesteś u siebie – nowa strategia marki Poznań


W praktyce oznacza to, że dzięki ujednoliconym elementom graficznym będzie można już na pierwszy rzut oka rozpoznać, np. plakat promujący miejską imprezę. Nowe znaki i fonty pojawią się również na urzędowych pismach i dokumentach. Dzięki temu wszystko będzie spójne i łatwe do rozpoznania przez odbiorców.

Wprowadzanie nowej strategii marki będzie odbywać się stopniowo, poczynając od zmiany komunikacji wizualnej Urzędu Miasta Poznania.

– Zmiany będziemy wprowadzać z dbałością o środowisko, rozsądnie i praktycznie, po poznańsku – mówi Joanna Żabierek, zastępczyni dyrektora Gabinetu Prezydenta UMP ds. marketingu miasta. – Zależy nam na podejściu zero waste zarówno przy wykonaniu materiałów informacyjnych, jak i przy działaniach promocyjnych, więc nie zmarnujemy żadnych zasobów. Jeżdżące po Poznaniu taksówki z miejskim herbem nie będą wymieniać go na logo, to oczywiste. Ale już np. nowe materiały graficzne promujące miejskie wydarzenia będą zaprojektowane zgodnie z księgą marki miasta.

Nową odsłonę zyskała też miejska strona internetowa: poznan.pl. Zmiany nie tylko odświeżyły ją pod względem wizualnym, ale także poprawiły nawigację po niej – by stworzyć nowy, lepszy sposób komunikowania się z mieszkańcami.

Pierwsza miejska impreza pod nowym szyldem – Płytówka – odbędzie się już 17-19 maja wokół Ratusza – będzie to muzyczne i gastronomiczne powitanie odrestaurowanej płyty Starego Rynku.

Więcej o nowej marce miasta można dowiedzieć się ze strony internetowej www.markapoznan.pl, gdzie także dostępna jest do pobrania księga marki miasta. AW

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz