*Jesteś u siebie – nowa strategia marki Poznań


– Marka jest narzędziem do kreowania wizerunku – podkreśla Cezary Tyliński, pełnomocnik prezydenta ds. marki miasta. – Wizerunek miasta jest sumą wyobrażeń o nim. Wpływają na niego zarówno osoby tu mieszkające, inwestujące, czy odwiedzające Poznań, Wpływ na wizerunek ma także interpretacja naszego dziedzictwa czy położenie geograficzne. Budowanie spójnego wizerunku marki Poznań jest możliwe tylko poprzez wspólne zaangażowanie wielu osób i podmiotów.

Dzięki takiemu działaniu nowa strategia marki Poznań opiera się na ważnych dla ludzi, rzeczywistych wartościach i cechach. Pozwala przez to wyróżnić wizerunkowo pozycję miasta, a co za tym idzie – pomoże przyciągnąć nowych mieszkańców i biznes, rozwijać turystykę i kulturę oraz angażować wszystkie osoby związane z Poznaniem.

Po poznańsku, czyli prosta i praktyczna komunikacja

Strategia stała się podstawą do pracy nad nową identyfikacją wizualna miasta. W jej centrum znajduje się oczywiście logo. To początek całego systemu, który precyzuje, jak powinny być oznaczone różnego typu przedsięwzięcia tworzone przez miasto lub we współpracy z nim. Poza zbiorem oznaczeń zawiera także określoną kolorystykę oraz spójną typografię.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz