*Jesteś u siebie – nowa strategia marki Poznań


Podstawa, czyli wartości ważne dla poznanianek i poznaniaków

Poprzednia strategia marki Poznania została opracowana 15 lat temu – w 2009 roku. Od tego czasu wiele zmieniło się nie tylko w podejściu do projektowania, ale także w samym mieście. Dlatego konieczne było stworzenie nowej, spójnej koncepcji oraz rozpoznawalnego znaku. Takiego, który będzie atrakcyjny, nowoczesny i wielofunkcyjny, a jednocześnie będzie dobrze oddawał kluczowe dla poznanianek i poznaniaków wartości.

– Prace zaczęliśmy od analizy symboliki herbu Poznania oraz jego nowoczesnej restylizacji – podkreśla Maciej Kawecki, projektant ze studia Brandburg, który przygotował logo. – Zadaniem było jednak zbudowanie nowoczesnych narzędzi komunikacji odpowiednich dla europejskiej metropolii jaką jest Poznań. Język wizualny musiał być więc dynamiczny, nowoczesny, zgodny ze współczesnymi trendami projektowania. I tu pojawił się drugi obszar poszukiwań, a więc co myślą mieszkańcy Poznania dziś, co jest dla nich ważne.

Długofalowy proces rozpoczął się już w styczniu 2023 roku. Po przeanalizowaniu dotychczasowej strategii rozwoju Miasta, której podstawą były m.in. obszerne konsultacje z mieszkańcami Poznania, a także po analizie marki, opracowań badań społecznych oraz badań dotyczących jakości życia, postawiono na kolejne warsztaty – tym razem z przedstawicielami lokalnych organizacji, zajmujących się turystyką, inwestycjami czy inicjatywami o charakterze społeczno-kulturalnym. To w ich trakcie zdefiniowano najważniejsze wartości związane z misją Poznania, które są istotne dla poznaniaków i poznanianek. Wśród nich znalazły się m.in.: otwartość, współodpowiedzialność i współtworzenie. I to właśnie na nich opiera się nowa strategia marki miasta.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz