Jakie prezenty świąteczne dla kontrahentów?


Dobre relacje z kontrahentami przekładają się na kondycję i rozwój każdego biznesu. Warto zatem o nie dbać – szczególnie w okresie świątecznym.

Chwila refleksji i podsumowań

W codziennym natłoku spraw często nie ma okazji, by należycie sobie podziękować lub wyrazić opinię o współpracy. Kontrahenci są zajęci, każdy angażuje się w działania czysto biznesowe. Właśnie dlatego czas świąteczny jest taki wyjątkowy i pozwala nadrobić zaległości. Warto zatrzymać się na chwilę i przemyśleć miniony okres. Z kim współpracowało się najlepiej? Kto przyczynił się do osiągnięcia największych sukcesów? Istotne są także pytania o potencjał mniejszych partnerów biznesowych. Odpowiednio zachęceni, mogą zawiązać bliższe więzi i stać się niezastąpieni. Mając w głowie wszystkie niezbędne informacje i perspektywy, można podjąć decyzję odnośnie prezentów i sposobów ich wręczania. Dla kogo idealne będą luksusowe kosze świąteczne i z kim chce się dalej współpracować? Pod uwagę należy także wziąć ewentualne kwestie rewanżu i upominków, które można dostać od innych.

W dobrym guście

Nie da się ukryć, że gust to bardzo indywidualna kwestia. W przypadku prezentów biznesowych trzeba jednak szukać rozwiązań jak najbardziej uniwersalnych i eleganckich. To, co sprawdza się w rodzinie i u przyjaciół, niekoniecznie sprawdzi się w relacjach z kontrahentem. Najlepiej nie decydować się na pomysły ekstrawaganckie i postawić na klasykę. Bardzo dobre wrażenie robią słodycze i alkohole – o ile są dobrej jakości i ich opakowanie zostało estetycznie przemyślane. Jak wiadomo, wręczenie kontrahentowi pojedynczej tabliczki czekolady mogłoby być faux pas. Prezent musi odzwierciedlać wkład obojga stron i niejako podsumować współpracę. Cenieni partnerzy biznesowi zawsze zasługują na więcej! I często sami od siebie dają więcej. Najlepiej zatem skomponować całą paczkę upominkową. Taką możliwość dają kosze świąteczne najlepszych firm, zawierające eleganckie smakołyki i luksusowe trunki alkoholowe. Ciekawe propozycje można znaleźć między innymi na stronie internetowej https://www.nobilia.pl/kosze-upominkowe/kosze-swiateczne/. Jak widać, estetyka takich koszy na święta może być bardzo zróżnicowana.

Indywidualne podejście

Każdy lubi być traktowany indywidualnie. Z pewnością należy uniknąć sytuacji, w której kontrahent poczuje się jako jeden z wielu – nieistotny gracz w wielkiej machinie biznesu. Zamiast odhaczać na liście prezenty dla kolejnych partnerów, warto zastanowić się jak podejść do sprawy osobiście i jak przekazać emocje. Firmowe zestawy upominkowe są bardzo gustowne i jeśli rzeczywiście zawierają starannie wyselekcjonowane produkty, obdarowany powinien być zadowolony. Jest tutaj jednak dodatkowe pole do działania. Świetnym pomysłem jest dołączenie do kosza świątecznego indywidualnego liściku lub kartki z życzeniami świątecznymi. W tekście należałoby wspomnieć o konkretnych wydarzeniach z okresu współpracy i wyrażeniu swojej wdzięczności. Niech to nie będzie seryjne „Wesołych Świąt od XYZ”, lecz coś nieco bardziej wyszukanego. Istotny jest także sposób przekazania podarku. Należy znaleźć odpowiednią chwilę, gdy będzie czas na uściśnięcie dłoni. Bezpośredni kontakt jest najbardziej zalecany. Jeśli jest to niemożliwe, najlepiej zastąpić go bardzo dobrą usługą przesyłkową.

Sprawy ekonomiczne

Udane prezenty są kosztowne. Każdy dobry biznesmen wie jednak, że są rodzajem długoterminowej inwestycji. Ponadto w budżecie zawsze warto zostawić sobie przestrzeń na działania marketingowe – pod kątem których okresy świąteczne są najbardziej wymagające. Im bardziej poważnie podejdzie się do upominków, tym większe są szanse, że kontrahent je doceni i przełoży się to na dalszą współpracę. Jeśli jednak chce się ciąć koszty zawsze można poszukiwać ciekawych rabatów i zniżek cenowych. Być może przy zakupie większej liczby koszy świątecznych lub innych upominków da się wynegocjować korzystniejsze warunki kupna. Jedno jest pewne: w niektórych dziedzinach nadmierne zaciskanie pasa nie przynosi korzyści, lecz zamiast tego szkodzi wizerunkowi firmy.

Dodaj komentarz