Jaka przyszłość poznańskiego roweru publicznego?


Trzecia generacja rowerów wiąże się z systemem stacji. Natomiast system IV generacji to rowery z wbudowanym elektrozamkiem i modułem GPS. Taki system nie wymaga stacji dokujących: rower można pozostawiać w dowolnym miejscu np. w wyznaczonej strefie.

Zespół przeprowadził dialog techniczny z dostawcami systemów, rozpoczął testy rowerów IV generacji, analizuje możliwość adaptacji obecnie użytkowanych rowerów do nowych rozwiązań.

– Chcemy także poznać opinie użytkowników, dlatego w poniedziałek uruchomiona została specjalna ankieta miejska – mówi Daniel Wawrzyniak. – Chcielibyśmy dowiedzieć się m.in. skąd dokąd przemieszczają się użytkownicy roweru miejskiego, w jakich celach podróżują rowerem miejskim, czy przesiadają się na inne środki transportu. Interesuje nas, czy woleliby system bezstacyjny, czy taki jaki obecnie, a jeżeli bezstacyjny – czy chcieliby zostawiać rowery gdziekolwiek, czy też w wyznaczonej strefie. Interesuje nas również, czy obecni użytkownicy PRM wolą system abonamentowy, czy też – jak obecnie – chcieliby ponosić opłaty uzależnione od czasu wypożyczenia.

Geoankieta będzie prowadzona (we współpracy z UAM) od 26 lutego do 18 marca br. Odpowiedzi zostaną wykorzystane podczas planowania przyszłości Poznańskiego Roweru Miejskiego. Można ją znaleźć na stronie www.prm.geoankieta.pl

– Zakładamy, że w pierwszej połowie tego roku zostanie wypracowany model funkcjonowania roweru publicznego w Poznaniu. Po oszacowaniu kosztów inwestycyjnych oraz bieżącego utrzymania systemu złożony zostanie wniosek o zabezpieczenie środków w Budżecie Miasta i Wieloletniej Prognozie Finansowej – mówi Daniel Wawrzyniak.

źródło poznan.pl / Agnieszka Smogulecka/ZTM, op RB

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz