Jaka przyszłość poznańskiego roweru publicznego?


Z myślą o przyszłości systemu roweru publicznego i w trosce o jego użytkowników już w listopadzie ubiegłego roku powołany został Zespół ds. funkcjonowania systemu poznańskiego roweru publicznego, którego zadaniem jest wypracowanie dalszych kierunków rozwoju systemu automatycznych wypożyczalni roweru. W jego skład weszli przedstawiciele Stowarzyszenia Rowerowy Poznań Sekcja Rowerzystów Miejskich, Wydziału Transportu i Zieleni UMP, Politechniki Poznańskiej, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Zarządu Dróg Miejskich.

Założenie jest proste: System roweru publicznego powinien generować ruch rowerowy, a jednocześnie wspierać transport publiczny i inne formy przemieszczania się, współtworząc w ten sposób spójną, zrównoważoną mobilność. Zespół podpowie, w jaki sposób to założenie zrealizować.

– Zaczęliśmy od rozpoznania systemów rowerowych w kraju, aby przeanalizować ewentualność wprowadzenia nowych albo alternatywnych rozwiązań – mówi Daniel Wawrzyniak, zastępca dyrektora ZTM, a jednocześnie przewodniczący Zespołu. – Możliwości jest wiele: od rozbudowy obecnego systemu III generacji, poprzez system mieszany III i IV generacji, aż do całkowitej rezygnacji z obecnych rozwiązań i zainwestowania w system IV generacji. Istotne przy tym są koszty, jakie należałoby ponieść rozwijając PRM oraz funkcjonalność systemu.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz