Jaka przyszłość poznańskiego roweru publicznego?


1 marca rozpocznie się kolejny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego, ostatni – w ramach obecnej umowy z operatorem systemu. Miasto Poznań już teraz wypracowuje kierunki dalszego rozwoju systemu.

Umowa z obecnym operatorem PRM, firmą Nextbike Polska, będzie obowiązywać do końca stycznia 2019 roku. Zgodnie z nią system zostanie – jeszcze w tym roku – rozbudowany do 111 stacji (w tym dwie sponsorskie), a użytkownicy będą mieli do dyspozycji ok. 1200 rowerów. Jaka przyszłość czeka poznański rower publiczny po tym okresie? Obecnie trwa wypracowywanie kierunków rozwoju systemu.

– Zależy nam na tym, aby system roweru publicznego był jak najbardziej atrakcyjny i użyteczny dla osób korzystających z niego – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. – Rower miejski jest znaczącym uzupełnieniem transportu publicznego – w coraz większym stopniu umożliwia nie tylko przemieszczanie się po centrum, ale także dojazd do węzłów przesiadkowych, gdzie można zmienić środek transportu na tramwaj, autobus, czy pociąg. W stosunku do 2016 roku, w 2017 roku liczba rowerów miejskich wzrosła o 62 proc., natomiast liczba wypożyczeń – o 142 proc.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz