Jaka kładka połączy Rataje i Wildę?


Najlepsza koncepcja zakłada, że przeprawa będzie miała 7 metrów użytkowych szerokości, przestrzeń ma być wolna od przeszkód i elementów architektonicznych. Autorzy w obrębie kładki zaproponowali wspólny ruch pieszych i rowerzystów, tzw. shared space. Tłumaczą, że brak wydzielenia kolorem ścieżki rowerowej generuje większą czujność użytkowników. Proponują, by podstawowymi materiałami, z jakich powstanie kładka, były beton i stal. Całość mają uzupełnić meble miejskie w przestrzeni rekreacyjnej wykonane z drewna o podwyższonej odporności, a także energooszczędne oświetlenie.

Drugie miejsce zajęła pracownia UGO Hugon Kowalski z Poznania (30 tys. zł nagrody). Sędziowie zwrócili uwagę na prostą i czystą formę kładki, która nie próbuje konkurować z przyrodniczym charakterem brzegów Warty. Z punktu widzenia możliwości realizacyjnych propozycja nie budziła większych zastrzeżeń.

Trzecią nagrodę przyznano pracowni Dipl. Arch. ETH SIA Anna Jach ze Szwajcarii (20 tys. zł nagrody). Sędziowie zwrócili uwagę na prostą, adekwatną i jednocześnie atrakcyjną odpowiedź koncepcyjną na sformułowany cel konkursu. Sąd docenił także uzyskane w pracy efekty wynikające z precyzyjnej, wielowątkowej i pogłębionej analizy uwarunkowań miejsca.

Przyznano również dwa wyróżnienia: dla CIP Architects Engineers z Krakowa oraz Pracowni Architektonicznej 1997 z Poznania. Autorzy obu dostaną taką samą nagrodę w wysokości 15 tys. zł.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz