Jak zorganizować targi pracy na hali sportowej?


Targi pracy to okazja, aby lokalne przedsiębiorstwa mogły zaprezentować swoją ofertę i zareklamować usługi. To także doskonałe rozwiązanie dla osób poszukujących zatrudnienia, aby zdobyć cenne kontakty i zwiększyć szansę na znalezienie wymarzonej pracy. Aby przedsięwzięcie przyniosło określony skutek, musi być jednak odpowiednio przygotowane. Jak zorganizować targi na hali sportowej? Podpowiadamy!

Przygotowanie hali na potrzeby targów wystawienniczych

Organizowanie targów pracy w miejskich obiektach sportowych jest częstą praktyką. Takie hale charakteryzują się dużą przestrzenią, dlatego bez problemu pomieszczą wielu wystawców. Ponadto często są wyposażone w niezbędny sprzęt, który umożliwia funkcjonalne zagospodarowanie miejsca. Mimo to trzeba włożyć nieco wysiłku w zaadaptowanie hali na potrzeby targów wystawienniczych, gromadząc odpowiednie wyposażenie. Co będzie potrzebne?
Nagłośnienie – na targach zazwyczaj obecny jest konferansjer, który relacjonuje przebieg wydarzenia. Aby zapewnić uczestnikom najwyższą jakość odbioru przekazu, niezbędny jest dobry sprzęt nagłośnieniowy. Urządzenia powinny być równomiernie ustawione po całej hali, gdyż w przeciwnym razie niosące się echo będzie utrudniało zrozumienie komunikatów.
Produkty grodzące – w przypadku targów pracy na skalę lokalną często nie ma potrzeby wykorzystywania całej hali. Można więc podzielić przestrzeń na strefy, co umożliwi prowadzenie zajęć sportowych na jednej części, a na drugiej pozwoli na odbywanie się targów. Sprawdzi się do tego kotara akustyczna, która dodatkowo wytłumi hałasy między ogrodzonymi pomieszczeniami.
Stoiska wystawiennicze – na większości targów branżowych to organizator zapewnia wystawcom dostęp do stoisk. Do tego celu możesz wykorzystać zwykłe stoły lub mobilne konstrukcje takie jak podesty sceniczne. Jeżeli nie ma takiej możliwości, warto poinformować o tym wcześniej, aby firmy prezentujące swoją ofertę mogły we własnym zakresie zorganizować sobie stoisko.

Przygotowując halę na potrzeby targów, warto też w miarę możliwości pozbyć się niepotrzebnych sprzętów. Chodzi tu m.in. o usunięcie z przestrzeni zbędnych elementów, takich jak bramki, skrzynie akrobatyczne czy sprzęt sportowy. Dobrym pomysłem, aby zabezpieczyć nawierzchnię przed uszkodzeniem, jest też wykorzystanie wykładziny.

Reklama wydarzenia

Oprócz zaaranżowania hali na potrzeby targów konieczne jest rozreklamowanie zbliżającego się wydarzenia. W tym celu warto skorzystać z lokalnych mediów, które z wyprzedzeniem wystosują komunikaty w prasie i telewizji. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie działań marketingowych w sieci, informując o targach za pośrednictwem social mediów oraz strony internetowej. Aby zachęcić firmy do wzięcia udziału w wydarzeniu, możesz też porozsyłać tradycyjne zaproszenia, dołączając do nich scenariusz imprezy. Dobra organizacja targów pracy to gwarancja sukcesu zarówno dla wystawców, jak i osób, które poszukują zatrudnienia.

Dodaj komentarz