Jak zaktualizować stronę internetową?


Chcesz aktywnie rozwijać swoją działalność? Najlepiej o widoczność biznesu w sieci zawalczysz poprzez firmową witrynę. To jednak jeszcze nie wszystko – musisz zająć się też aktualną obsługą projektu WWW. W dużej mierze to właśnie od bieżącej administracji zależy sposób postrzegania Twojej platformy przez potencjalnych klientów i wyszukiwarkę. Przeczytaj więc, jak zaktualizować stronę internetową i o jakie elementy warto zadbać w pierwszej kolejności. 

strona internetowa

Na czym polega aktualizacja strony internetowej?

Strona WWW jest obecnie taką samą oczywistością dla przedsiębiorców jak jeszcze kiedyś firmowe wizytówki czy reklamowe bilbordy. Stanowi ona również popularne źródło informacji o markach i ofercie dla użytkowników, którzy planują zakup produktu lub usługi.

Wbrew pozorom prace nad witryną nie kończą się wraz z finalizacją tworzenia projektu. Nawet po uruchomieniu strona internetowa wymaga bieżących i systematycznych aktualizacji. Tylko w ten sposób może zachować dobrą pozycję zarówno w oczach użytkowników, jak i algorytmów Google.

Aktualizacja polega zaś na regularnym przeglądzie i modyfikacji wszelkich pojawiających się problemów oraz błędów, które mogą spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie witryny. Proces ten obejmuje nie tylko naprawianie usterek, ale również uaktualnianie podstron i odświeżanie treści.

Brak takich działań może doprowadzić do trudności w użytkowaniu strony i zagraża jej bezpieczeństwu.

Aktualizacja strony WWW – 6 kluczowych działań

Nie chcesz zostawać w tyle za konkurencją, a Twoim celem jest rozwój firmowej witryny? Zadbaj o aktualizację strony internetowej pod względem bezpieczeństwa, funkcjonalności, wyglądu i treści. Oto działania, które musisz wdrożyć w pierwszej kolejności.

1. Zadbaj o aktualne informacje

Z pewnością nie dopuszczasz do sytuacji, w której Twoje katalogi produktów czy broszury ofertowe są nieaktualne, prawda? Dokładnie w ten sam sposób musisz traktować firmową witrynę, która jest wirtualną wizytówką Twojej działalności.

Zmieniasz adres swojej siedziby? Wprowadzasz nowy produkt lub usługę? Wycofujesz towary ze swojej oferty? A może zwiększasz ceny? Wszystkie tego rodzaju informacje na Twojej stronie muszą być zgodne ze stanem rzeczywistym. Zadbaj o to w trakcie aktualizacji.

2. Odświeżaj publikowane treści

Warstwa treściowa stanowi niezwykle ważny element każdej strony internetowej. Nawiązując do poprzedniego punktu, poza aktualnymi informacjami o Twojej firmie, musisz jeszcze zadbać o nową i unikalną zawartość.

Pamiętaj, że tworzone przez Ciebie materiały powinny być „na czasie”, czyli zgodne z trendami, obowiązującymi standardami czy wymogami – zarówno wyszukiwarki, jak i odbiorców. Wykorzystaj także potencjał recyklingu treści – odświeżaj starsze teksty, które nadal niosą wartość dla odbiorców. Jeśli w Twojej witrynie nie został wdrożony jeszcze blog, to jak najszybciej to zrób!

3. Aktualizuj wtyczki oraz CMS

W ramach administrowania i obsługi strony należy regularnie aktualizować wtyczki oraz CMS, czyli system zarządzania treścią. W końcu to właśnie one odpowiadają za komfort użytkowników i bezpieczeństwo witryny.

Pamiętaj przy tym, że przed wykonaniem uaktualnień warto najpierw zrobić kopię zapasową – wtedy nie musisz martwić się problemami technicznymi, które powstały w wyniku instalacji nowej wersji oprogramowania.

4. Naprawiaj błędy w warstwie technicznej

Wiesz już, że aktualizacje wtyczek i CMS-a są niezwykle ważne. Dzięki nim strona internetowa działa wydajniej, a Ty zyskujesz również kolejne funkcjonalności do wykorzystania. To jednak jeszcze nie wszystko, co możesz zrobić w warstwie technicznej swojej witryny.

Przede wszystkim zwróć uwagę na błędy – wprowadzaj konieczne zmiany, zanim usterki zauważą użytkownicy. Ważne z perspektywy SEO jest również dostosowanie się do wytycznych wyszukiwarki. Śledź wszelkie aktualizacje Google i stosuj rozwiązania, dzięki którym Twoja strona będzie ładowała się szybko i poprawnie na różnych urządzeniach.

5. Uatrakcyjnij kwestie wizualne

Technologie i trendy zmieniają się niezwykle często. Wystarczy spojrzeć, jak rozwinął się sposób projektowania stron WWW w przeciągu ostatnich kilku lat. Właśnie dlatego nieaktualizowana witryna, choć może dalej spełniać swoją funkcję, nie dotrze do zbyt wielu klientów. Aby tak się zaś stało, musisz zadbać o kwestie wizualne.

Uatrakcyjnij swoją stronę i zadbaj, aby znalazły się na niej wysokiej jakości grafiki i zdjęcia. Śledź nowości, zmieniaj fonty, odśwież kolory – to wszystko wpłynie na doświadczenie użytkownika. Domeną nowoczesnego web designu jest np. whitespace, czyli wolna przestrzeń między elementami.  

6. Wdrażaj nowe funkcjonalności

Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes, to Twoja strona nie może być niezaktualizowana o nowe funkcjonalności. Ze względu na ogromną konkurencję w sieci, właściciele firmowych witryn prześcigają się w rozwiązaniach, które poprawią doświadczenie użytkownika. Warto więc zadbać o takie elementy jak np.:

– wirtualny asystent,

– formularz kontaktowy,

– callback, live chat, video chat,

– zakładka FAQ,

– kalkulatory i wizualizacje,

– możliwość personalizacji produktów.

Dlaczego aktualizacja strony internetowej jest tak ważna?

Jeśli chcesz rozwinąć swoją działalność w sieci, to musisz zadbać nie tylko o stworzenie firmowej witryny, ale również o jej odpowiednie utrzymanie. Aktualizacja jest istotna ze względu na:

– SEO – tylko strona dostosowana do regularnie zmienianych wymogów Google może uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania;

– doświadczenie klientów – użytkownicy doceniają i chętniej wracają do witryn, które udostępniają unikalne i nowe treści oraz działają szybko i sprawnie;

– bezpieczeństwo – przestarzałe oprogramowanie oraz brak aktualnych wtyczek zwiększa zagrożenie cyberataku czy utraty danych;

– design i technologie – nawet drobne modyfikacje wynikające z trendów w projektowaniu graficznym mogą wpłynąć na wydajność strony i zadowolenie odwiedzających.

Na szczęście nie musisz dbać o bieżącą obsługę samodzielnie! Nie trać czasu, który możesz poświęcić na rozwój biznesu i powierz aktualizację witryny specjalistom. WeNet zapewnia wszystko, czego potrzebujesz, aby działać online – od stworzenia projektu, przez ochronę, po prowadzenie strony WWW.

Doradcy internetowi nie pozostawią Cię samemu sobie. Przez cały okres współpracy możesz liczyć na wsparcie – wszystkie konieczne zmiany i aktualizacje zostaną przeprowadzone przez specjalistów, tak aby ograniczyć Twoje zaangażowanie do minimum. Możesz skorzystać też z dodatkowych modułów.

Szczegóły oferty znajdziesz na WeNet.pl. Już teraz zamów darmową konsultację i dołącz do zadowolonych klientów.

Dodaj komentarz