Jak wybrać dobry internet światłowodowy dla firmy?


Internet dla firmy powinien być szybki i niezawodny. Często pracujemy zdalnie, korzystamy z chmury czy internetowych repozytoriów. Coraz częściej do kontaktu z kontrahentami i klientami dochodzi właśnie drogą sieciową. Dzięki temu możemy pozyskiwać cenne kontakty zarówno z Polski, jak i zagranicy. Jak wybrać najlepszy internet dla Twojej firmy?

Dlaczego światłowód?

Dobry internet dla firm pozwala na bezproblemową i bezpieczną transmisję dużej ilości danych. Dlatego w pracy niezbędny jest szybki internet światłowodowy. Jest to technologia wykorzystująca włókno szklane do transmisji danych. Dzięki temu światłowód jest dużo szybszy od tradycyjnego łącza – i  jest to jego najważniejsza zaleta. Wysyłanie plików, nawiązywanie połączeń wideo, prowadzanie webinarów i telekonferencji – to wszystko staje się proste i szybkie. Jeśli w Twoim przedsiębiorstwie na tych samych plikach pracuje wiele osób, internet światłowodowy okaże się nieoceniony. Szybkie przesyłanie i odbieranie plików z chmury znacznie ułatwi pracę i pozwoli oszczędzić czas.

Szybkość to nie wszystko

Łącze światłowodowe cechuje się dużą przepustowością. Oznacza to, że możesz bez problemu podłączyć do sieci kilka urządzeń jednocześnie i nie odczujesz poważnego spowolnienia – a to jest kluczowe dla przedsiębiorstw z większą liczbą pracowników.

Ponadto, technologia światłowodowa wyróżnia się wysoką odpornością na zakłócenia. Dzięki temu braki w dostępie do sieci są zredukowane do minimum, a korzystanie z Internetu jest bardzo komfortowe.

Przesyłasz dużo plików? Pytaj o symetryczne łącze

Jeśli nie tylko pobierasz, ale i wysyłasz dużo plików, niezbędne będzie symetryczne łącze. Oznacza to, że prędkość wysyłania jest równa prędkości pobierania. Pozwala to na udostępnianie danych z wysoką prędkością, co przyda się szczególnie osobom publikującym w sieci materiały wideo lub przesyłającym na chmurę firmy duże pliki.

Bezpieczeństwo i całodobowa pomoc

Bez dostępu do sieci niemożliwa jest komfortowa praca. Dlatego niezbędna jest sieć działająca bez zakłóceń. Podczas porównywania ofert dostawców Internetu, sprawdź która oferuje nadzór nad siecią w trybie 24/7/365. Dzięki temu w razie awarii będziesz pewny, że centrum pomocy szybko rozwiąże problem. Twoja umowa powinna obejmować gwarancję SLA na wysokim poziomie oraz określony maksymalny czas usunięcia awarii.

Dodaj komentarz