Jak skutecznie eksponować produkty na sklepowych półkach? Specjaliści ds. marketingu mają garść porad dla sprzedawców


Rozbudowany asortyment złożony z dziesiątek setek, a nawet tysięcy rozmaitych towarów, które krzyczą do odbiorcy „Kup MNIE!”. Z takim mniej więcej komunikatem zdarzają się klienci od razu po przekroczeniu progu sklepu. Mowa tutaj zarówno o wielobranżowych supermarketach, jak też wąsko wyspecjalizowanych placówkach handlowych – choć już na mniejszą skalę. W jednym miejscu konsumenci stykają się z wyrobami wielu różnych producentów. I oczywiście każdemu z nich zależy, by to jego produkty schodziły najlepiej. Kwestie ceny oraz jakości to ważne, ale nie jedyne czynniki wpływające na podejmowanie decyzji zakupowych.

Eksperci z Veraco: wzrok konsumenta najdłużej koncentruje się w punkcie centralnym oraz w lewym górnym rogu

Atrakcyjne opakowanie niewątpliwie zwiększa szansę na to, że klient da się skusić na zakup. Tylko najpierw trzeba upewnić się, że jego spojrzenie zatrzyma się w odpowiednim miejscu wystarczająco długo – dłużej niż standardowe pół do półtorej sekundy, przez które patrzą na jeden produkt. Szybkie skanowanie wzrokiem w poszukiwaniu potrzebnych rzeczy to naturalny mechanizm, dzięki któremu ludzki mózg jest w stanie odfiltrować bodźce istotne od marginalnych. Liczne badania sensometryczne pokazały, w jaki sposób pracują gałki oczne osób przechadzających się pomiędzy sklepowymi regałami. I statystycznie najdłużej zatrzymywały się na tych produktach, które znajdowały się na linii wzroku. Zwykle oznacza to wysokość pomiędzy 150 a 175 centymetrów od podłoża. Jak zauważają specjaliści od reklamy i marketingu z firmy Veraco, za umieszczenie własnych produktów w tych hot-spotach sklepy chętnie przyjmują dodatkowe gratyfikacje. Od opłat za położenie we wskazanym punkcie po benefity z programów lojalnościowych B2B.

Profesjonalne ekspozytory reklamowe pomagają zaprezentować wartościowy towar w atrakcyjny sposób

Prawidła dotyczące skutecznego wystawiania produktów sprawdzają się także przy tworzeniu tymczasowych „Point of Sale”. Na przykład na firmowych stoiskach podczas branżowych targów, w trakcie imprez masowych albo w miejscach publicznych, takich jak dworce czy galerie handlowe. Przecież nie ma przymusu, by wynajmować cały lokal długoterminowo – czasami do zrealizowania zamierzonych celów sprzedażowych wystarczy wykupić niewielką powierzchnię handlową, wyposażoną w odpowiednie akcesoria reklamowe. Tego rodzaju ekspozytory tworzone są zazwyczaj na indywidualne zamówienie, zgodnie z wytycznymi producenta. Warto podkreślić, że realizacja zamówionych projektów zajmuje czołowym firmom z branży niewiele czasu – wspomniane Veraco z pewnością należy do tego grona. Dostęp do materiałów i półproduktów najwyższej jakości oraz nowoczesnego wyposażenia warsztatu gwarantuje, że stojaki oraz pozostałe konstrukcje do prezentacji produktów spełnią swoje zadanie.

Dodaj komentarz