Jak przyciągają nas luksusowe marki?


Luksusowe przedmioty są obecnie bardzo pożądane. Wraz ze wzrostem liczby zamożnych osób, wzrósł również popyt na rzeczy uważane za dobra materialne, na które mogą sobie pozwolić wyłącznie nieliczni. Marki powszechnie uchodzące za luksusowe dokładają wszelkich starań ku temu, by klienci podejmowali dobre z ich biznesowego punktu widzenia decyzje – logo słynnego projektanta dla wielu może stanowić źródło poczucia wyjątkowości, prestiżu oraz przynależności do określonej grupy społecznej. To właśnie z tego powodu luksusowe marki bardzo często kuszą potencjalnych klientów obietnicami poczucia się lepszym czy wyróżnienia się z tłumu osób o bardzo podobnym wyglądzie. Osoba, która wybiera ekskluzywną markę, zazwyczaj kupuje nie tylko towar, lecz również doświadczenie. Konsumenci finalnie decydują się na zakup produktów z bardzo różnych powodów – chcąc podkreślić swoją pozycję społeczną, ceniąc wartości jakimi kieruje się dana marka czy pragnąc stać się częścią uprzywilejowanej grupy społecznej poprzez otaczanie się luksusem, który (według nich) zapewnia tego rodzaju przynależność.

Royal Shop

Cechy, które działają niczym magnes – za co kochamy luksusowe brandy?

Bazując na iście podręcznikowej definicji marek luksusowych, możemy wyróżnić ich kluczowe cechy takie jak: wysoką cenę, niską dostępność, fenomenalną jakość. Współcześnie, by marka mogła być określana mianem luksusowej, musi być dodatkowo za taką powszechnie uznana – oznacza to, że konsumenci powinni ją rozpoznawać oraz przyporządkowywać do konkretnego segmentu. Komunikacja zasięgowa to potęga brandów – ubrania i dodatki noszone przez bohaterów filmów i seriali, reklamy telewizyjne, ogromne billboardy z wpadającymi w pamięć sloganami, a także reklama w mediach społecznościowych… tak duży budżet marketingowy przekłada się na wysoką rozpoznawalność. Dowód? Mimo tego, że większa część społeczeństwa nie kupuje od luksusowych marek, jest w stanie bez problemu rozpoznać ich logo. Mówiąc o logo, nie można pominąć przekazu wizualnego, jakim posługują się topowe marki. Design znajduje się na bardzo wysokim miejscu wśród cech luksusowych marek – nawet szerzej dystrybuowane oraz tańsze brandy powinny sugerować swoją aparycją segment powyżej premium, do którego należą. Współczesne marki luksusowe są coraz bardziej dostępne, jednak wciąż nie można określić ich jako „pospolite”. Równie istotna jest historia danej marki; przeszłość i dziedzictwo podkreślane są przede wszystkim w marketingu opartym na kreatywnych treściach. Kupując luksusowy produkt, klient ma dodatkowe przeświadczenie, że właśnie zainwestował w kawałek wieloletniej historii, jaką charakteryzował brand.

Czy „luksusowo” rzeczywiście musi oznaczać „drogo”?

Współcześnie luksusowe dobra stają się bardziej dostępne, zaś rosnąca świadomość dotycząca zjawiska świadomego konsumpcjonizmu oraz zakupów niekierowanych emocjami staje się coraz bardziej popularna. Dziś widzimy zmiany w podejściu społeczeństwa, które coraz chętniej woli poczekać na wyprzedaże wśród marek premium czy skorzystać z ofert outletów, zamiast wspierać przemysł fast-fashion. Luksusowe marki to też wysoka jakość produktów, które są w stanie przetrwać latami, tym samym zachowując swój atrakcyjny wygląd. Przykładem są koszulki luksusowej marki dostępne na https://royal-shop.pl/odziez-meska/t-shirty-meskie/guess. Warto robić zakupy u renomowanych sprzedawców, które posiadają niezbędne certyfikaty świadczące o oryginalności oferowanych przez nich produktów. Royal Shop to miejsce, w którym odnaleźć można produkty z końcówek kolekcji prosto od gigantów branży modowej na całym świecie. Nie ma jednej definicji, która trafnie określałaby luksus – jego znaczenie nieustannie się zmienia, podobnie jak konsumenci. Marki z roku na rok otwierają się na kolejne generacje konsumentów oraz coraz nowsze kanały, które ułatwiają komunikację z klientem. Mówiąc o luksusowym ubraniu, nie można sprowadzać go wyłącznie do produktu o wysokiej cenie. To przede wszystkim jakość, prestiż, staranna produkcja i namiastka historii projektanta.

Dodaj komentarz