Linia nr 17 – nowość na Górczynie i wykorzystanie transportowych inwestycji w zrewitalizowanym centrum
Brak „ósemki” na pętli Górczyn PKM zostanie zrekompensowany przez linię nr 17, która wykorzysta wszystkie nowe możliwości w odnowionym centrum miasta. Zapewni możliwie najszybszy przejazd z Garbar przez centrum w rejon Dworca Głównego PKP.
„Siedemnastka” pojedzie z pętli Górczyn PKM przez Głogowską i zapewni połączenie tej części Poznania z Dworcem Głównym PKP. Następnie będzie kursować przez Towarową i korzystając z możliwości skrętu w prawo – pojedzie przez Św. Marcin oraz Gwarną i Mielżyńskiego w kierunku Garbar. Dalej trasa będzie prowadziła jak dotychczas, przez Śródkę, trasę kórnicką i Górny Taras Rataj aż do pętli Starołęka PKM. Tramwaje na linii 17 będą kursowały w obu kierunkach przez Gwarną, co będzie stanowiło nowość w sieci transportowej miasta.
GÓRCZYN PKM – Głogowska – Towarowa – Św. Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – pl. Ratajskiego – pl. Wielkopolski – Małe Garbary – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – Os. Lecha – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Rondo Starołęka – STAROŁĘKA PKM
Linia nr 19 – nowe połączenie z Połabskiej na Dębiec
W celu utrzymania w wysokim standardzie komunikacji pomiędzy Dębcem i Wildą a centrum, a także w celu zapewnienia drugiej linii na pętli Połabska, uruchomiona zostanie nowa linia nr 19. Tramwaj nr 19 będzie kursował na trasie z pętli Połabska do pętli Dębiec PKM wyłącznie w godzinach szczytu, z częstotliwością co 20 minut.
POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956r. – DĘBIEC PKM
Powrót:
DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – Pułaskiego – Winogrady – Murawa – POŁABSKA
Trasa kórnicka – 4 linie, dodatkowy przystanek Łacina i zmiana lokalizacji przystanku Polanka
Pasażerowie będą mogli korzystać z nowej, wygodnej i bezpiecznej trasy. Oprócz torowiska i sieci trakcyjnej zakres inwestycji objął także modernizację przystanków i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przystanek Polanka został zastąpiony przez dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych.
Przebudowa trasy kórnickiej zamyka jedną z największych inwestycji transportowych w Poznaniu. Objęła ona także modernizację torowiska pomiędzy pętlą na os. Lecha a przebudowanym rondem Żegrze i budowę nowej trasy tramwajowej od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej. To razem ponad 10 kilometrów nowych i zmodernizowanych torów.
Po otwarciu trasy – od 16 grudnia – na odcinek pomiędzy os. Lecha a skrzyżowaniem ulicy Kórnickiej i Jana Pawła II wrócą tramwaje czterech linii: 3, 16, 17 i 18.
Linie nr 3, 16 i 17 są opisane powyżej
Linia nr 18 – powrót na stałą trasę z Ogrodów przez Kaponierę, Poznań Główny PKP i rondo Rataje na Franowo
OGRODY – Roosevelta – Matyi – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Kórnicka – Os. Lecha – FRANOWO
Szczegóły nowych tras tramwajowych od 16 grudnia dostępna jest na stronie ZTM i MPK.
Czytaj także:
A co z 4?
Od 16/12/2023 roku, GTR – 4 linie tramwajowe, DTR – 3 linie tramwajowe.
Pytam???
W czym DTR jest gorszy?