Jak ma jechać tramwaj na Naramowice?


Według koncepcji trasa ma mieć długość ok 3 kilometrów i przebiegać wzdłuż ulic: Szelągowskiej i Garbary. Ma ona dojść do skrzyżowania z ul. Estkowskiego i Małe Garbary, które zostanie przebudowane. Z ul. Garbary tramwaje będą mogły skręcać zarówno w lewo, jak i w prawo. Torowisko wzdłuż ul. Małe Garbary ma być przebudowane aż do placu Wielkopolskiego i poprowadzone środkiem, wzdłuż pasa zieleni. Przesunięcie torów w tym miejscu ma m.in. na celu poprowadzenie ich na wprost przez skrzyżowanie w kierunku ronda Śródka, a także uniknięcie blokowania w czasie przejazdu tramwaju przez skrzyżowanie ruchu samochodowego w kilku kierunkach. Obecnie bowiem, jadąc od placu Wielkopolskiego tramwaje przecinają pas dla jadących na wprost oraz oba pasy w ciągu ul. Garbary.

Na całej trasie od pętli Wilczak do placu Wielkopolskiego powstanie sześć nowych przystanków – pięć do skrzyżowania Estkowskiego/Garbary/Małe Garbary i jeden usytuowany mniej więcej na wysokości dawnej synagogi a później pływalni przy ul. Wronieckiej.

Oprócz budowy nowej połączenia inwestycja obejmie również przebudowę ul. Szelągowskiej, skrzyżowania z ul. Armii Poznań oraz, w niezbędnym zakresie, ulic przyległych. Przebudowany będzie musiał zostać wiadukt kolejowy przy stacji Poznań Garbary. Przy nim ma powstać zintegrowany węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus-kolej. Obecna infrastruktura rowerowa będzie przebudowana, ale powstanie również nowa.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz