Jak konsumują media Y i Z, czyli jak dotrzeć do młodych?


Gaming jak TV i jak social media

Piotr Bombol, CEO agencji Gameset, jeden z prelegentów konferencji, będzie mówił podczas Insight Day o fenomenie gier i ich wykorzystaniu w marketingu. Na pytanie o najpopularniejsze wśród młodych gry odpowiada:

Wydawcy gier niechętnie dzielą się danymi. Z innych źródeł możemy oszacować, że cztery tytuły: FIFA, Fortnite, League of Legends i Counter Strike mają po około milionie fanów, którzy śledzą związane z tymi tytułami treści na YT, Facebooku czy Twitchu. Milion fanów ma prawdopodobnie też Minecrafta, ale to gra adresowana do młodszych (także dzieci), niestety YouTube nie oferuje analityki, która pozwalałaby na pomiar tak młodego audytorium.

Jak gaming powinni traktować marketerzy? 

Jest to kolejne medium, które zajmuje coraz więcej czasu wolnego. Dzieje się to kosztem innych form rozrywki. Badania pokazują, że gracze oglądają mniej telewizji, a nawet oglądają mniej niż inni konsumenci seriali na serwisach streamingowych. To dlatego Netflix za swojego głównego konkurenta uważa grę Fortnite i zamierza dotrzeć do graczy, tworząc bardziej interaktywny kontent.

ONI TAM BĘDĄ

Do grona prelegentów Insight Day 2019 zaproszeni zostali eksperci z szeroko pojętego rynku mediów – w tym przedstawicieli nadawców TV, operatorów VoD, marketerów, agencji mediowych, biur reklamy i firm badawczych, a wśród nich:

Agnieszka Jaworska, product marketing manager, CEE, Facebook, Michał Kot, new business director, IQS, Piotr Bombol, CEO, Gameset, Marta Zarosa, head of social audience, Open Mobi, Lucyna Koba, business development director, Gemius, Justyna Borkowska, kierownik ds. digital marketingu, Play, Tomasz Przeździecki, associate director, Mediacom, Michał Krajewski, head of music – Poland, Cord, Mateusz Szmigiero, music supervisor, producent muzyczny, DJ, Cord, Julia Mardeusz, social media manager, Coca-Cola, Alicja Gołębiewska, senior communications planner, MediaCom, Julia Kruk, dyrektor Brand Solutions CEE, Viacom, Kamil Sokołowski, CEO & founder, BrandBuddies, Radek Sączek, creative group head, Tandem Media, Michał Dobrzański, senior menedżer, Dział Analiz i Rozwoju Produktów, Tandem Media, Joanna Kopeć, media research manager, AGB Nielsen Media Research.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz