Jak będzie wyglądało Google Ads w 2019 roku oraz co zmieni się w SEO?


Obecnie nie ma na rynku internetowym przedsiębiorstw, które odniosłyby sukces bez postawienia na metody marketingu w wyszukiwarce. SEM, czyli Search Engine Marketing jest tak stary jak sama sieć. Trudno więc wyobrazić sobie dziś ambitnego człowieka interesu, który stroniłby od  aktywności na polu reklamy w globalnej pajęczynie. Tymczasem epicentrum sieci, w którym co godzina lądują tysiące zapytań z całego świata okazuje się nie tylko bytem skutecznym, ale też najzwyczajniej zmiennym. Dlatego właśnie do spółki z czołowymi specjalistami z branży przygotowaliśmy dla naszych czytelników krótki poradnik z trendami oraz tendencjami wyróżniającymi promocję WWW na przełomie dekad.

Google Ads i jego nowe wcielenie

W ubiegłym roku platforma Google przeznaczona do konfigurowania kampanii linków sponsorowanych zmieniła swoją dotychczasową nazwę z Adwords na Ads. Nie tylko to jednak przeszło metamorfozę w narzędziu korporacji z Moutain View. Do tej pory ogromne znaczenie miał specjalista PPC, w obecnym sezonie jednak na jego pomoc nie musimy się zdawać na całej długości prowadzenia akcji promocyjnej pod szyldem Ads. A wszystko przez coraz bardziej efektywne wdrażanie sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia się. Krótko mówiąc, po wystartowaniu z kampanią w jej pierwotnej odsłonie będziemy mogli zdać się na sugestie algorytmów podpowiadających frazy, stawki, grono docelowe oraz metody opłacania działań. Poziom automatyzacji wciąż jednak nie gwarantuje na tyle dobrych efektów, abyśmy mogli całkowicie zrezygnować z pomocnej dłoni z agencji interaktywnej. Jeszcze mocniejszym prądem w nowym roku będą też reklamy wielokanałowe oraz te oparte na odmiennych od dotychczasowych miejscach ekspozycji. Nie będziemy więc skazani na jeden rodzaj advertising’u, a poszczególne kanały będą w jeszcze lepszy sposób trafiały do publiczności. Prognozuje się również spadek wagi słów kluczowych na rzecz bardziej całościowych i budujących markę haseł (na podstawie: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/).

Co z tradycyjnym pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie od zawsze ma reputację problematycznej dziedziny. W większości branż podejmowane na tym polu działania nie mogą bowiem wiązać się z gwarantowanymi efektami, tak, jak to bywało jeszcze kilka lat wstecz. Dzisiejszy internet został zalany tak dużą liczbą witryn w niemalże każdej dziedzinie, że zwyczajnie przebicie się do topowej dziesiątki nie zawsze okazuje się możliwe – przynajmniej nie w standardowych frazach kluczowych. Specjaliści obchodzą trudy walki z potężnymi serwisami ogniskując kampanie wokół fraz o długim ogonie – tych liczących sobie około czterech lub więcej słów, coraz częściej także specjalistycznych, by na nasze WWW trafił użytkownik, który już doskonale wie, czego poszukuje. Oprócz tego pozycjonowania „przez tylne wejście” możemy też mówić o coraz częstszych działaniach nieszablonowych, a więc kreowaniu treści, które na poziomie formalnym wnoszą nową jakość do dystrybucji wiedzy i ofert. Warto wspomnieć tu choćby warsztaty, szkolenia i webinary – to one najlepiej budują markę a także zapadają w pamięć surfujących.

Dodaj komentarz