Na północy Poznania trwa budowa Trasy PST na odcinku Słowiańska – park Wodziczki. To I etap. Docelowo będzie można wzdłuż trasy Szybkiego Tramwaju dojechać do mostu Teatralnego. Wyczekiwaną przez lokalną społeczność jest trasa do Radojewa, wzdłuż ul. Naramowickiej.
Po wschodniej części Warty, oprócz drogi przez ul. Berdychowo oraz połączenia z Franowem tzw. Trasy Kórnickiej, planowana jest też budowa drogi rowerowej przy ul. Piłsudskiego – od Zamenhofa do Inflanckiej, która zapewni dostęp do centrum dużej części Rataj. Miasto nie zapomina też o mieszkańcach Głuszyny. Obecnie aby dostać się tam ze Starołęki, trzeba poruszać się po jezdni z dużym natężeniem ruchu samochodowego.
– W ciągu ostatnich lat powstało wiele ważnych tras rowerowych. Część z nich, jak te w centrum, Trasa Kórnicka, wzdłuż Naramowickiej i al. Praw Kobiet czy w okolicach ronda Rataje, powstało przy okazji większych inwestycji komunikacyjnych. Cieszą się one dużym zainteresowaniem wśród cyklistów podobnie jak trasy wzdłuż ulic: Grunwaldzkiej, Dolna Wilda, czy Jarochowskiego – mówi Krzysztof Olejniczak, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. – Na inwestycje rowerowe od 2018 roku przeznaczyliśmy blisko 70 milionów złotych. Na ten i kolejne dwa lata mamy z kolei zarezerwowane ponad 40 mln zł. Składają się na to tzw. paczka rowerowa, poprawki radnych oraz środki z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego.
Miliony na licznikach
Dobry plan rozwoju sieci rowerowej, standardy budowy dróg rowerowych zapewniające ich wysoką jakość oraz realizacja inwestycji w kluczowe trasy rowerowe – wszystko to powoduje, że z roku na roku coraz więcej mieszkańców Poznania korzysta z roweru w codziennych podróżach – do pracy, szkoły czy na zakupy. Mieszkańcy wybierający rower przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2, smogu i hałasu. Dlatego konsekwentnie rozbudowywana jest sieć tras rowerowych w stolicy Wielkopolski.