W Poznaniu jest ponad 400 kilometrów infrastruktury, po której mogą poruszać się rowerzyści. W ostatnich latach udostępniono wiele tras, którymi mieszkanki i mieszkańcy stolicy Wielkopolski chętnie podróżują na dwóch kołach – m.in. wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, wokół ronda Rataje, ul. Naramowickiej i Praw Kobiet, w centrum i oczywiście po Wartostradzie. W planach i projektowaniu są kolejne inwestycje rowerowe. Jak popularny jest to środek transportu, pokazują dane z 36 liczników rozlokowanych w różnych częściach miasta – obok nich cykliści przejechali już w tym roku ponad 6,5 miliona razy.
– Trasa Solna to tylko jedna z wielu inwestycji w infrastrukturę rowerową Poznania w ostatnich latach. Obecnie trwają kolejne, jak budowa mostów Berdychowskich czy wiaduktów przy ulicach Lutyckiej i Golęcińskiej. W planach i projektowaniu jest między innymi kontynuacja budowy drogi dla rowerów wzdłuż Poznańskiego Szybkiego Tramwaju w stronę centrum, czy wydłużenie trasy kórnickiej na Franowo – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Widać wzajemną korelację pomiędzy nowymi trasami a wzrostem ruchu rowerowego. Wszędzie tam, gdzie powstawały nowe odcinki dla jednośladów, następował znaczący wzrost ruchu. Tak było zarówno na ul. Grunwaldzkiej, gdzie można przejechać od ronda Skubiszewskiego do ul. Roosevelta, trasie wzdłuż tramwaju na Naramowice, czy chociażby wzdłuż tramwaju prowadzącego od Warty na os. Lecha. Dlatego wraz z rosnącą liczbą mieszkańców korzystających na co dzień z roweru, chcemy w kolejnych 5 latach obecnej kadencji jeszcze mocniej skupić się na budowie nowych dróg rowerowych.
Z danych z czerwca wynika, że długość przeznaczonej dla rowerzystów infrastruktury wynosi 409,5 km. Składają się na to: drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów, kontrapasy, kontraruchy, buspasy z dopuszczonym ruchem rowerowym, pasy rowerowe, ale także aleje parkowe, po których można poruszać się jednośladem.