Projektanci zaproponowali również rozwiązania dotyczące przebiegu trasy przez tzw. wąskie gardło – między ul. Grochowe Łąki a Estkowskiego i Małe Garbary. Zaproponowali również przebudowę skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małe Garbary w taki sposób, by ominąć i ocalić istniejący obecnie klin zieleni. Układ ten stworzy również możliwość wyprowadzenia w przyszłości trasy tramwajowej w kierunku placu Bernardyńskiego i ul. Królowej Jadwigi.
Złożone w RDOŚ dokumenty pozwolą przybliżyć szacunkowe koszty realizacji drugiego etapu inwestycji oraz skoordynować go z powstającym projektem budowlanym dla pierwszego etapu tej trasy. Uzyskana na ich podstawie decyzja umożliwi efektywne aplikowanie o unijne środki na realizację drugiego etapu inwestycji w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
Odcinki obu etapów trasy tramwajowej na Naramowice połączą się na wysokości skrzyżowania ul. Słowiańskiej, Naramowickiej i Wilczak. Koordynacja projektowych założeń ich połączenia obniży koszt przebudowy tego skrzyżowania przed uruchomieniem całej linii.
PIM/AW