II etap trasy na Naramowice – jest wniosek o decyzję środowiskową


Dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku w RDOŚ powstała zaledwie w pół roku od rozpoczęcia prac nad koncepcją i programem funkcjonalno-użytkowym. Znany już jest zasadniczy kształt pasa drogowego oraz przebieg trasy tramwajowej na odcinku od pętli Wilczak przez ul. Szelągowską do skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małe Garbary. Rozwiązania, które zaproponował wykonawca, będą przedmiotem konsultacji społecznych, zaplanowanych na II kwartał tego roku.

Planowana trasa zagwarantuje priorytet komunikacji publicznej, a poruszanie się po niej będzie efektywne i przyjazne dla wszystkich użytkowników. Skrzyżowania zaplanowano tak, by ich przepustowość była jak najlepsza.

Planuje się, że torowisko tramwajowe przebiegać będzie pod wiaduktem kolejowym Poznań Garbary. Tam znajdzie się przystanek tramwajowo-autobusowy, który będzie pełnił funkcję węzła przesiadkowego w pełnym tego słowa znaczeniu. W tym miejscu będzie można korzystać nie tylko z komunikacji tramwajowej i autobusowej, lecz również z kolejowej i rowerowej. W pobliżu powstaną miejsca postojowe dla samochodów i rowerów.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz