Hybrydowy Mercedes od dzisiaj będzie woził pasażerów w Poznaniu


Bez technologii hybrydowej energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro Hybrid wykorzystuje ją: Gdy tylko autobus rusza z miejsca, silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu, silnikowi spalinowemu wystarczy wytworzenie mniejszej mocy, by ruszyć z miejsca, oszczędzając na paliwie. Dodatkowo silnik elektryczny wspomaga pracę na biegu jałowym. Poprawia to sprawność silnika spalinowego, przyczyniając się też do znacznego obniżenia zużycia paliwa a tym samym również do obniżenia poziomu emisji – informuje EvoBus Polska.

W autobusie znajduje się 135 miejsc, w tym 41 siedzących. Przypominamy o obowiązujących ograniczeniach w komunikacji zbiorowej, związanych z pandemią koronawirusa. MPK

 

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz