HERpowerment – kampania przeciw przemocy słownej


– Idea narodziła się w chwili, gdy sama usłyszałam zawstydzający tekst w klubie – mówi Aleksandra Sudolska, pomysłodawczyni kampanii. – W zamyśle miał pewnie być śmieszny – nie był, straciłam po nim ochotę na zabawę. To wydarzenie zainspirowało mnie do stworzenia kampanii, która zwróciłaby uwagę na problem przemocy słownej. Przeprowadzona przez nas ankieta wykazała, że jej sprawcami są zarówno mężczyźni, jak i kobiety.

Ważnym elementem kampanii jest animacja, która powstała na podstawie ankiety. Przedstawia małą dziewczynkę, idącą przez życie i na każdym etapie dorastania spotykającą się z różnymi komentarzami, które z nią już zostają. Teksty te wyświetlają się w tle, by na końcu krótkiego filmu pojawić się w jednym kadrze. Te wszystkie słowa, określenia, uwagi wpływają na jej poczucie własnej wartości. I niszczą je.

Autorkami animacji są: Olga Mrozek i Maria Horowska; za muzykę odpowiada Grażyna Biedroń.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz