Grupa szybkiego reagowania w MOPR


Z kolei dwa miesiące wcześniej, w piątkowe popołudnie, pracownik MOPR został wezwany na MTP, gdzie przebywały dzieci z Ukrainy, którymi nie miał kto się zająć, ponieważ ich matka trafiła do szpitala. Na szczęście udało się znaleźć krewnych i maluchy trafiły pod ich opiekę.

Od przełomu roku aż do odwołania stanu epidemii osoby pełniące dyżur przyjmowały również zgłoszenia od osób samotnych na kwarantannie i robiły im zakupy w weekendy i święta.

Zespół interwencyjny MOPR ma na swoim koncie (dane obejmują 2021):

prawie 8,8 tys. godzin dyżuru telefonicznego;
27 przyjętych zgłoszeń;
130 podjętych czynności i działań interwencyjnych;
ok. 80 osób objętych pomocą;
ok. 50 udzielonych konsultacji i informacji.
Zadania zespołu interwencyjnego to m.in.:

sprawne i skuteczne reagowanie na zdarzenia losowe i sytuacje kryzysowe;
udzielenie poszkodowanym pomocy finansowej (wypłata w ciągu 24 godzin, najpóźniej w ciągu 2 dni);
zakup artykułów pierwszej potrzeby (np. leki, środki, czystości, odzież);
zorganizowanie ciepłych posiłków w miejscu tymczasowego pobytu;
udzielenie wsparcia psychologicznego, w załatwianiu spraw urzędowych, porad i informacji. MOPR/PD

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz