Gmina Kórnik na Targach Turystycznych ITB w Berlinie


W Berlinie od 8- do 12 marca odbyły się największe na świecie targi turystyczne – Międzynarodowa Giełda Turystyczna ITB . W tym roku to była ich 51 edycja. Promowała się na nich m.in. gmina Kórnik.

Targi ITB w Berlinie to 160.000 metrów kwadratowych hal wystawowych, na których  prezentowało się ponad 10 tysięcy wystawców z 187 krajów świata. W targach rokrocznie biorą udział m.in. międzynarodowe związki turystyczne, krajowe i regionalne organizacje turystyczne, biura podróży, organizatorzy podróży biznesowych, rejsów, turystyki przygodowej, ekologicznej, kulturalnej, firmy przewozowe, hotelarskie, ubezpieczeniowe, wydawnictwa, hotele z ofertą spa, firmy zajmujące się informacją turystyczną, technologiami i oprogramowaniem dla obsługi ruchu turystycznego i wiele innych. Targom ITB towarzyszy niezwykle bogaty program różnych wydarzeń.

Wystawcy, podobnie, jak w latach ubiegłych, podzieleni byli według kontynentów, a poszczególne kraje i regiony prezentowały swoją ofertę na stoiskach narodowych. W tym roku oficjalnym krajem partnerskim targów ITB była Botswana. Organizacja turystyczna tego kraju prezentowała najpiękniejsze zakątki i kulturę tego afrykańskiego państwa.

Polskie Stoisko Narodowe tradycyjnie zorganizowane zostało w hali nr 15.
Do odwiedzenia polskiej ekspozycji oprócz ciekawych materiałów informacyjnych, zachęcały także regionalne smakołyki i specjalności oraz różnego rodzaju atrakcje.

Od kilku lat w tych najważniejszych targach turystycznych na świecie bierze udział również gmina Kórnik, która wspólnie z innymi poznańskimi gminami prezentowała się na targach w ramach stoiska Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Promowane były oferty, które są doskonałą propozycją na tzw. krótki wyjazd. Jest to świetna alternatywa wypoczynku dla osób, które nie mogą sobie pozwolić na długi urlop. Takie krótkie wyjazdy pozwalają nie tylko odpocząć, ale przede wszystkim poznać liczne atrakcje miast i gmin, regionalną kuchnię i skorzystać z bogatej oferty kulturalnej. Liczne foldery oraz ulotki w barwny i ciekawy sposób prezentowały atrakcje turystyczne Poznania
i aglomeracji poznańskiej. Goście odwiedzający poznańskie stoisko mogli wziąć udział
w konkursach wiedzy o Poznaniu i poznańskich gminach i wygrać niepowtarzalne gadżety.

Berlińskie targi to nie tylko efektywna promocja naszego regionu, ale także możliwość poznania aktualnych oczekiwań i preferencji turystów zagranicznych, wśród których przeważają Niemcy.  Pierwsze trzy dni targów przeznaczone były wyłącznie dla osób związanych z branżą turystyczną, czyli na spotkania biznesowe, wymianę doświadczeń, udział w branżowych konferencjach i kongresach. Kolejne dwa dni były otwarte dla szerokiej publiczności. Dla odwiedzających targi, to okazja żeby poznać inne kultury, spotkać ludzi z całego świata, uzyskać porady ekspertów na temat planowanych wakacji, a nawet zamówić je bezpośrednio na targach.

Magdalena Matelska-Bogajczyk

 

 

 

Dodaj komentarz