FPS H. Cegielski unowocześni 90 wagonów


Ponadto do końca roku flotę PKP Intercity wzmocni jeszcze:
• 7 wagonów przedziałowych 1. klasy;
• 27 wagonów przedziałowych 2. klasy;
• 10 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów (każdy wyposażony w 8 wieszaków na rowery);
• 10 wagonów przedziałowych 2. klasy przystosowanych do przewozu osób
z niepełnosprawnościami.
Nowoczesne wagony zostaną włączone do składów IC oraz Express InterCity (EIC) kursujących na trasach:
• Warszawa – Kraków – Zakopane,
• Kołobrzeg/Gdynia – Bielsko-Biała,
• Kołobrzeg/Hel – Gdynia – Warszawa,
• Warszawa – Wrocław – Warszawa,
• Warszawa – Szczecin – Warszawa,
• Warszawa – Berlin – Warszawa,
• Gdynia – Berlin – Gdynia,
• Kraków – Berlin – Kraków,
• Gdynia/Warszawa – Wiedeń – Warszawa/Gdynia,
• Wrocław – Gdynia.

W nowych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego oraz indywidualne oświetlenie. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Pojazdy są wyposażane w oznaczenia w alfabecie Braille’a. Nowe wagony są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, które umożliwiają sprawne i efektywne poruszanie się po transeuropejskiej sieci kolejowej. Będą również dostosowane do prędkości 200 km/h.
– Konsekwentnie pracujemy nad podnoszeniem komfortu podróży naszymi pociągami. Kolejne zmodernizowane wagony, jak również odbierane w tym roku nowe pojazdy od FPS istotnie się do tego przyczynią. Jednym z głównych celów realizowanych przez nas intensywnych inwestycji taborowych jest zapewnienie pasażerom stałego, wysokiego i powtarzalnego standardu podróży – podkreśla Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz