Finał XVII Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Motoryzacyjnego

Do Poznania finaliści eliminacji wojewódzkich, by  walczyć o zwycięstwo w finale krajowym.

Po obiedzie wyjechaliśmy na wycieczkę – inną niż w ubiegłych latach. Pomysł zwiedzenia  zakładów Man, które zostały specjalnie dla nas  udostępnione, spodobał się uczestnikom.  Obejrzeliśmy jak produkuje się autobusy, poznaliśmy stosowane rozwiązania techniczne.

Po grillowej kolacji, ceremonii otwarcia i odprawie uczestnicy przystąpili do rozgrywania części teoretycznej –  testów z przepisów ruchu drogowego i historii polskiej motoryzacji. Nazajutrz po śniadaniu kolumną przejechaliśmy na tor Poznań by uczestniczyć w konkurencjach praktycznych, którymi były: motorowerowy tor przeszkód, przygotowanie pojazdu do jazdy, próba Jackego Stewarta udzielania pierwszej pomocy.

Organizatorzy w ramach atrakcji  zaprezentowali tablicę świetlną do badania czasu refleksu, którą udostępnili nam nasi specjalni goście policjanci z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Holandii. Można było uczestniczyć w pokazie symulatora zderzeń, obejrzeć najnowszy pojazd ratownictwa technicznego PSP, czy też usiąść za kierownicą samochodu Porsche.

Po pokazach przystąpiliśmy do ceremonii zakończenia wręczając zwycięzcom puchary a wszystkim uczestnikom nagrody. Zwyciężyli uczniowie reprezentujący Wielkopolskę , a lista zwycięzców opublikowana została na stronie internetowej.