E-usługa to nie zachcianka


Średnio w ciągu roku urząd przyjmuje ponad 20 tys. zgłoszeń prac geodezyjnych, blisko 30 tys. wniosków o udostępnienie różnego rodzaju dokumentów i materiałów z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (PZGiK), wydając dziesiątki tysięcy wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków. Rocznie realizuje około 6 tys. wniosków o koordynację projektowanych sieci uzbrojenia terenu. Możliwość załatwiania spraw przez internet to ważny kierunek zmian.

– Nasi klienci szczególnie sobie chwalą kompleksowość obsługi bez konieczności osobistych wizyt w ośrodku. W większości wypadków wystarczy złożyć wniosek oraz, tam gdzie wymagają wnieść opłatę przy pomocy bankowości elektronicznej. Potrzebne dokumenty odsyłane są także w postaci cyfrowej – wyjaśnia Tomasz Powroźnik, dyrektor PODGiK. – Dzisiaj, w dobie pandemii koronawirusa, to rozwiązanie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz